نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 09:48

بیستمین همایش «استقبال از ماه محرم» در اردبیل برگزار شد

اردبیل- بیستمین همایش «استقبال از ماه محرم» در آستانه ماه عزای حسینی در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که شامگاه شنبه با حضور گسترده عزاداران حسینی و هیئت‌ها و دستجات برگزار شد، علاوه بر شعرخوانی و مداحی در رسای سیدالشهدا (ع)، گروه تعزیه‌خوانی یکی از محلات اردبیل برنامه خود را اجرا کرده و حاضران را با حال و هوای معنوی ماه عزای حسینی بیشتر انس و الفت دادند.

در این مراسم از ۱۰ پیرغلام دربار حسینی و پیشکسوت عرصه میان‌داری هیئت‌های عزاداری محلات اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

«یوسف محجوب» از محله باغمیشه، «محمود سناییان» از محله لملر، «یدالله خلقی‌فرد» از محله نواب صفوی، «صمد حدادی‌فرد» از محله آقاکاظم، «توفیق الله‌وردیزاده» از محله کرداحمد، «میرعوض سید خوشروزی» از محله علی‌آباد، «اسماعیل آزادپناه» از محله سیدآباد، «صحبت عروجی» از محله احمدیه، «رشید حسین‌زاده» از محله یعقوبیه و «محمدرحیم کنعانی» از محله اوچدکان به عنوان پیرغلامان دربار حسینی مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

در این مراسم که به همت شهرداری اردبیل برگزار شد، شهردار اردبیل با اشاره به ۲۰ دوره برگزاری همایش «استقبال از ماه محرم» اظهار کرد: با این برنامه به صورت رسمی عزاداری‌های ماه محرم و عزای حسینی در پایتخت حسینیت آغاز می‌شود و از فردا نیز در محلات مختلف و مساجد آئین سنتی طشت‌گذاری آغاز می‌شود.

محمود صفری تصریح کرد: اقتدا به مکتب سیدالشهدا رمز و راز بقای جامعه اسلامی و امت حزب‌اللهی است و قطعاً همه ساله بر شور و عظمت این عزاداری‌ها افزوده می‌شود.

وی گفت: اردبیل که در عزاداری‌ها زبانزد عام و خاص است در فصل تابستان میزبان میهمانان و مسافرانی خواهد بود که ما سعی کردیم در مناطق مختلف شهر حال و هوایی معنوی فراهم کنیم تا میهمانان و مسافران داخلی و خارجی از فضای فراهم شده استفاده کنند.

شهردار اردبیل افزود: بر اساس شعاری که امسال نماینده ولی فقیه در استان طرح خواهند کرد، عزاداری‌ها با عقلانیت و محوریت فراگیر عمومی برگزار خواهد شد تا همه زیر خیمه امام حسین (ع) بتوانیم ارزش‌های ناب دینی و اعتقادی خود را به رخ بکشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، استان اردبیل که به پایتخت حسینیت شهرت دارد همه ساله با برگزاری همایش «استقبال از ماه محرم» در مسجد اعظم به استقبال عزاداری ماه محرم و صفر می‌رود و از فردا نیز آئین‌های طشت‌گذاری در مساجد و محلات ۶ گانه اردبیل و شعبات آن برگزار تا به صورت رسمی عزاداری‌های این ماه در مساجد و تکایا آغاز شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1362679

مهمترین اخبار ایران و جهان: