نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 00:09

لزوم جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح خیابان‌های لرستان

خرم‌آباد - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح خیابان‌ها این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کوشکی امروز شنبه در کمیته تخصصی طبقه‌بندی مرگ ناشی از هاری انسانی که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه ارائه آموزش‌ها باید به‌صورت جدی وارد عمل شویم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت صداوسیما برای ارائه آموزش‌های بهداشتی، افزود: بهترین نوع آموزش، آموزش چهره‌به‌چهره است که باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص بیماری هاری، عنوان کرد: بیماری هاری علاوه بر سگ‌ها می‌تواند از طریق حیواناتی مانند گربه و روباه که به این بیماری مبتلا هستند، منتقل شود.

کوشکی ادامه داد: این بیماری از طریق خراش کوچک هم قابل‌انتقال است، لذا در صورت مواجه‌شدن با حمله حیوانات بلافاصله باید به بیمارستان و یا نزدی کترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرد و واکسن دریافت کرد.

وی با تأکید بر جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح خیابان‌ها، عنوان کرد: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب باید با جدیت صورت بگیرد، دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف به همکاری در این زمینه هستند و نباید به‌سادگی از این برنامه عبور کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: سگ‌های دارای صاحب نیز باید علاوه بر واکسیناسیون، قلاده گذاری و شناسنامه‌دار شوند تا خطری متوجه افراد نباشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1342835

مهمترین اخبار ایران و جهان: