نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 14:45

تامین برق مشترکان صنعتی و خانگی نیازمند توجه مجلس

یک کارشناس انرژی گفت:در صورت هماهنگی مجلس با بخش انرژی کشور، می‌توان فاصله عمیق ایجاد شده میان هزینه تمام شده و هزینه مصرف انرژی را کاهش داد.

امیرحسین شریفی شاهنجرانی، کارشناسان صنعت برق در گفت و گو با مهر با تاکید بر این که وزارت نیرو برنامه‌های خود را نسبت به سال گذشته دقیق‌تر تدوین کرده است، تصریح کرد: اگرچه شرایط نسبت به سال گذشته سخت‌تر است و به دلیل کمبود بارش‌ها استفاده از نیروگاه‌های برق آبی با محدودیت‌هایی همراه است، اما به طور حتم تمام تلاش‌ها برای پیشگیری از بروز بحران در صنعت برق به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به این که جامعه هنوز خاطره خاموشی‌های سال ۱۴۰۰ را فراموش نکرده است، یادآور شد: تفاوت دوسال گذشته با سال ۱۴۰۰، این است که وزارت نیرو برنامه ریزی برای مقابله با بحران را انجام داده است در حالی که در سال ۱۴۰۰ به دلیل تغییرات جوی شدید که از زمستان آغاز شده بود و کاهش شدید بارندگی‌ها و… وزارت نیرو در شرایط سختی قرار گرفت.

این کارشناس صنعت برق با اشاره به اینکه از سال گذشته برنامه‌ها در وزارت نیرو گام به گام تهیه و برای هر بخش وظایف جداگانه ای تهیه شد، تاکید کرد: تفاوت دیگر برنامه‌های تدوین شده این وزارتخانه هماهنگی با نهادهای بالادستی و سایر وزارتخانه‌های اقتصادی است که در این خصوص می‌توان به هماهنگی و برنامه مشترک وزارتخانه‌های نیرو و صمت برای تأمین حداکثری برق صنایع در دوره اوج بار مصرف امسال اشاره کرد.

شریفی ادامه داد: این درحالی است که پیشتر چنین سطحی از هماهنگی‌ها وجود نداشت و وزارتخانه‌ها به صورت جزایر جداگانه در خصوص مسائل تأمین انرژی تصمیم گیری می‌کردند.

این کارشناس صنعت برق با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری مجلس با بخش انرژی کشور خاطر نشان کرد: در صورت هماهنگی مجلس با بخش انرژی کشور، می‌توان فاصله عمیق ایجاد شده میان هزینه تمام شده و هزینه مصرف انرژی را کاهش و عوائد آن را برای توسعه بخش انرژی هزینه کرد که در نهایت توسعه اشتغال و صنعت کشور را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر چندی پیش یکی از اعضای اتاق بازرگانی به پیشواز خاموشی و قطع برق رفته بود و با بیان این که "امسال قطعاً شرایط قطعی برق در هر دو بخش صنایع و خانگی بدتر خواهد بود" ساز خاموشی هار را به صدا در آورده بود.
این درحالی است که برنامه ریزی های صورت گرفته نشانگر آن است در صورتی که مشکلی ناخواسته در شبکه پیش نیاید و حادثه‌ای نابهنگام تولید برق را تحت الشعاع قرار ندهد، می‌توان با همکاری مشترکان، از تابستان امسال بدون مشکل عبور کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282779

مهمترین اخبار ایران و جهان: