نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 15:10

آمار ۲۶درصدی سازش در مشاوره های قبل طلاق در خراسان رضوی

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت : آمار سازش در مشاوره های قبل طلاق در کشور کمتر از ۲۰ درصد است که این آمار در خراسان رضوی ۲۶ درصد می باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز سه‌شنبه بیست و سوم خرداد ماه در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار اظهار کرد:  در راستای کاهش میزان طلاق، مراکز مشاوره قبل طلاق در تمامی شهرستان های استان ایجاد شده که این اقدام در کاهش آمار طلاق موثر بوده است.

وی افزود : آمار سازش در مشاوره های قبل طلاق در کشور کمتر از ۲۰ درصد است که این آمار در خراسان رضوی ۲۶ درصد می باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی اضافه کرد:در شهرستان سبزوار سه مرکز مشاوره قبل از طلاق فعال بوده که میانگین سازش در این مراکز  بین ۳۰ و ۵۳ درصد است.

گنابادی نژاد با اشاره به  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اضافه کرد: در اولین سال اجرای این قانون ، دولت ۱۰۰هزار میلیارد ریال بودجه برای آن گذاشت که بهره گیری از ظرفیت های مردمی به  اجرای موفق تر این طرح کمک می کند.

وی با اشاره به تاکیدات  معظم رهبری بر تقویت ایمان و امید گفت:  تقویت ایمان نیاز به اجرای طرح دارد  چنانکه کم توجهی در حوزه ایمان، امید  را در جامعه دینی  و مذهبی متزلزل می کند.

معاون استاندار در ادامه صحبت های خود گفت: سبزوار، منطقه درخشان و پر افتخار است. چنان که  بیانات مقام معظم  رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدای این منطقه  بازخوانی  دقیق و جامعی از سیمای  افتخارات سبزوار و  چهره‌های درخشان تمدن‌ساز آن بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی بیان داشت:  مردم سبزوار با تقدیم ۲ هزار شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  نیز خوش درخشیدند و شهید الداغی  شهید غیرت شجاعت  نیز در زمان به  شهادت رسید  که خیلی ها  تحلیل ها و محاسبات دیگری داشتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282979

مهمترین اخبار ایران و جهان: