نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 15:17

دشمن تلاش‌می‌کند مشارکت در انتخابات را به حداقل برساند

اصفهان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: دشمن در تلاش است تا مشارکت مردم در انتخابات را به حداقل برساند اما حضور در انتخابات وظیفه همگانی ما است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان‌نثاری ظهر پنج شنبه در نشست صمیمانه با نخبگان شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اهمیت شرکت عموم مردم در انتخابات، اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا مشارکت مردم در انتخابات را به حداقل برساند اما این وظیفه همگانی ما است تا بار دیگر مردم با حضور خود در انتخابات برگ زرینی بر افتخارات جمهوری اسلامی افزوده شود.

وی افزود: چهار رویکرد و راهبرد اساسی شامل سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را برای انتخابات در نظر گرفته‌ایم تا انتخابات بر اساس این چهار اصل برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه مطالبی ارزشمند و کاربردی در جلسه امروز مطرح و مسائل کلیدی شهرستان به صورت دسته‌بندی توسط نخبگان و فعالان اجتماعی شهرستان بیان شد، ابراز داشت: با وضعیت این شهرستان بیگانه نیستم، شهرستان خمینی شهر خصوصیاتی دارد که حداقل در استان اصفهان کم نظیر است.

جانثاری با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از شهدای استان متعلق به خمینی شهر هستند، خاطرنشان کرد: این شهرستان به حسینیه ایران مشهور است و این عنوان تنها یک تعارف یا صفت نیست بلکه معنای بسیار عمیقی پشت این عنوان قرار دارد.

وی اضافه کرد: شناسنامه واقعی شهرستان بایستی توسط جوانان شهرستان خمینی شهر در کشور نشر داده شود البته بایستی مسئولان در این حوزه زمینه سازی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان افزود: در حاکمیت دینی تبعیضی میان شهرستان‌های استان نیست، در دولت سیزدهم نگاه به شهرستان‌ها شاخصه‌هایی دارد.

جانثاری افزود: در این دولت تلاش شده تا بودجه، سرانه و اختیارات براساس عدالت میان شهرستان‌ها تخصیص یابد هرچند که می‌دانیم تا ایده‌آل و آنچه در شأن مردم ما است فاصله داریم اما دولت مستمراً در حال تلاش است.

وی تصریح کرد: انعکاس مسائل خمینی شهر در رسانه‌ها مسئله مهمی است لذا در این خصوص باید کارویژه‌ای تعریف شود تا شخصیت و شأن مردم خمینی شهر حفظ شود.

جانثاری افزود: در این شهرستان نخبگان بسیاری وجود دارد که باید به فراخور موضوع ساماندهی شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: براساس گفته نخبگان شهرستان، ظرفیت‌هایی در شهرستان خمینی شهر بلااستفاده مانده و در اختیار جوانان و نوجوانان برای کارهای فرهنگی استفاده نمی‌شود.

جان‌نثاری افزود: در ستاد ساماندهی امور جوانان مصوب شده است تا تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند ظرفیت‌هایی که در حوزه رفاهی، فرهنگی، هنری، ورزشی و … دارند را به صورت موقت در اختیار جوانان برای انجام کار فرهنگی قرار دهند و آنچه در اختیار دولت است باید در اختیار مردم قرار بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302235

مهمترین اخبار ایران و جهان: