نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 11:20

ادامه فعالیت‌های عمرانی و اجرایی در میانکاله

سرپرست دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه فعالیت‌های عمرانی و اجرایی در میانکاله ادامه دارد، گفت: شواهد نشان می‌دهدسرمایه گذاران پروژه افراد با نفوذی هستند.

سعید کریمی، سرپرست دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت میانکاله اظهار داشت: به محیط زیست استان اعلام کرده ایم که پیگیری حقوقی و قضائی به صورت کامل صورت گیرد به عبارتی هم در سطح شهرستان، هم استان و هم ملی این قضیه در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به اینکه آیا پاسخ نامه‌های محیط زیست داده شده است؟ افزود: خیر البته قرار هم نیست نامه پاسخ داده شود بلکه باید جلوی تخلف گرفته شود شواهد موید این است که فعالیت‌های عمرانی و اجرایی کماکان ادامه دارد و بتون ریزی هم صورت گرفته است که البته می‌گویند اقدام در راستای پس گرفتن زمین است ولی به هر حال ما آنها را اقدامی برای ساخت مجتمع قلمداد می‌کنیم.

کریمی ادامه داد: شواهد نشان می‌دهدسرمایه گذار این پروژه افراد با نفوذی هستند و زد و بندهایی صورت گرفته است در بسیاری از موضوعات مانند مسائل محیط زیستی مجوز ندارند و بسیاری از مجوزهای آنها دارای ابهام است.

سرپرست دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ما با افرادی قانون گریز سرو کار داریم که نه از روی بی فکری و بی منطقی بلکه با آگاهی از عواقب این ماجرا عمل کرده و و احساس می‌کنند نفوذ دارند و می‌توانند بر قانون غلبه کنند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی در ساخت این پرو‏ژه‬ احساس می‌کنند که می‌توانند قانون را دور بزنند و مسائل را به نفع خودشان بچرخانند در حالی که باید به قانون تمکین کنند.

گفتنی است؛ از حدود یک سال و نیم پیش موضوع احداث مجتمع پتروشیمی مازندران در میانکاله با واکنش دوست داران محیط زیست، مردم محلی و بسیاری از رسانه‌ها همراه شده و این مساله هر چند با افزایش مخالفت‌ها به نظر رسید متوقف شد ولی اخیراً انتشار ویدئویی حکایت از این داشت که اجرای پروژه لغو نشده و خطر ساخت مجتمع پترو شیمی همچنان بیخ گوش میانکاله است.

همچنین وضعیت اقلیمی و جغرافیای منطقه میانکاله در شرایطی است که این شبه جزیره کوچک به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره به ثبت رسیده و نه تنها به لحاظ طبیعی توانایی جای دادن صنایع آلاینده‌ای چون پتروشیمی را ندارد، بلکه به لحاظ قانونی نیز امکان ساخت چنین سازه‌هایی وجود ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1359779

مهمترین اخبار ایران و جهان: