نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 19:47

کلاهبرداری 200 میلیارد تومانی با ترفند اعزام دانشجو به خارج از کشور

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با دائر کردن یک شرکت قلابی بورسیه دانشجو به خارج از کشور بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سردار حمید علینقیان پور،  فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک شرکت قلابی در زمینه بورسیه کردن دانشجویان و اعزام آنان به کشور روسیه موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با توجه به متواری بودن مدیر و کارکنان شرکت و  تجمع تعداد زیادی از شکات در مقابل درب آن و اعلام نارضایتی از وعده‌های دروغینی که به آنان داده شده بود، ماموران با هماهنگی و اخذ مجوز از مرجع قضائی وارد شرکت شده و به بازرسی از محل پرداختند.

علینقیان‌پور با اشاره به کشف تعداد زیادی مهر و اوراق جعلی و غیرمجاز در بازرسی صورت گرفته از محل گفت: در نهایت درب شرکت مذکور پلمب و با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و همچنین رصد هوشمندانه ماموران سازمان اطلاعات، مدیر متواری این شرکت در مخفیگاه خود دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون شکایت ۳۰ نفر از این شرکت به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: فرد مذکور به اتهام کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی با ترفند اعزام دانشجو به خارج از کشور و همچنین جعل اسناد دولتی تحویل مرجع قضائی شد و تلاش برای شناسایی سایر کارکنان این شرکت در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654931

مهمترین اخبار ایران و جهان: