نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 09:30

رشد ۱۰ درصدی مراجعه برای اهدای خون در اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به رشد 10 درصدی مراجعه برای اهدای خون در 10 ماهه اول سال جاری، گفت: با وجود اینکه میزان مراجعه به مراکز اهدای خون در فصول سرد سال کاهش پیدا می‌کند اما مردم ایثارگر استان نسبت به اهدای خون اهتمام داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون اصفهان، کیان دهراب‌پور، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اظهار کرد: میزان ذخیره خون استان اصفهان در حال حاضر برابر با ۳۰۴۲ واحد معادل ۷/۲ روز و میزان ذخیره خون شهرستان اصفهان برابر با ۲۱۱۴ واحد معادل ۶/۷ روز است.

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی مراجعه برای اهدای خون در اصفهان افزود: در طول ۱۰ ماه سال جاری، ۱۵۹ هزار و ۳۳۰ نفر به مراکز اهدای خون سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۱۲۶ هزار و ۸۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دهراب‌پور با اشاره به رشد ۹ درصدی اهدای خون در سال جاری، تصریح کرد: میزان اهدای خون مستمر در بازه زمانی مذکور برابر با ۵۶/۲۴ درصد و میزان اهدای خون بانوان برابر با ۳/۴ درصد بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: با وجود اینکه میزان مراجعه به مراکز اهدای خون در فصول سرد سال کاهش پیدا می‌کند اما مردم ایثارگر استان نسبت به اهدای خون اهتمام داشته‌اند.

وی با اشاره به آغاز فرا رسیدن ماه بهمن و وجود تعطیلات زیاد در این ماه، خاطرنشان کرد: میزان مراجعه به مراکز اهدای خون در روزهای تعطیل سال کاهش می‌یابد از همین رو هم استانی‌های عزیز باید نسبت به اهدای خون اهتمام داشته باشند و این اقدام را جزو برنامه‌های در دستور کار خود قرار دهند تا در رفع نیاز بیماران محتاج به خون و فراورده‌های خونی با مشکل روبرو نشویم.

پایان پیام/۳۸۱۳/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645331

مهمترین اخبار ایران و جهان: