نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 01:51

سرمایه گذاری 545 میلیون دلاری برای پروژه ان جی ال دهلران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: برای پروژه ان‌. جی. ال دهلران ۵۴۵ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تعریف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، رضا محمدرحیمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام  عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد:  برای پروژه ان‌. جی. ال دهلران ۵۴۵ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تعریف شده است، پروژه پتروشیمی دهلران هم یکی دیگر از پروژه های مهم است که با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت و اعتبار مصوب ۵۰۰ میلیون دلاری در حال اجراست.

وی به روند ساخت پتروشیمی هلیلان پرداخت افزود: مشکلات مربوط به زمین و معافیت برطرف شده و برای این پروژه ۱۲۵ میلیون یورو امسال اعتبار سرمایه گذاری خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در پروژه ان جی ال دهلران یک هزار نفر و در پتروشیمی دهلران نیز یک هزار نفر اشتغالزایی انجام شده است.

محمد رحیمی گفت: تلاش ما این است هرچه زودتر پروژه های در دست اجرا را تکمیل و به بهره برداری برسانیم، چراکه این پروژه ها تبدیل به ارزش افزوده، اشتغالزایی و تولید خواهند شد.

وی ادامه داد:  هم اکنون ۸۲ هزار میلیارد تومان پروژه های سرمایه گذاری در سطح استان در دست اجراست که با تکمیل و بهره برداری از آنها نقطه امیدبخشی در تولید رخ خواهد داد.

محمد رحیمی گفت: وی با بیان اینکه سال جاری هیچ واحد تولیدی در سطح استان تعطیل نشده است، افزود: پیامد نشست های مختلف ستاد تسهیل استان احیای ۳۶ واحد تولیدی بود و استان در این خصوص رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین در بخش واحدهایی که پایین تر از ظرفیت خود کار می کردند نیز ۲۲ واحد تولیدی افزایش ظرفیت داشته اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته اولویت در حوزه سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن اقداماتی چون حفظ و نگهداشت واحدهای تولیدی و صنعتی موجود بوده تا شاهد تعطیلی آنها نباشیم.

محمدرحیمی در پایان گفت: پروژه فولاد ایوان تولید کننده شمش نیمه اول سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید، این‌ واحد صنعتی یکی از پروره های بزرگ در دست اجرای استان است که با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلار بهره برداری می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1062231

مهمترین اخبار ایران و جهان: