نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 12:58

اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی کرمانشاه با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه، از تداوم بارش ها تا ظهر جمعه خبر داد.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمانشاه، اظهار کرد: امواجی ناپایدار از روز گذشته (دوشنبه) تا ظهر جمعه، جو منطقه را تحت تأثیر گرفته، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در استان کرمانشاه خواهند شد.

وی افزود: بارش، از روز گذشته تا ظهر امروز و نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان کرمانشاه نمود بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: وزش باد در بعضی ساعات نسبتاً شدید خواهد بود و سبب گردوخاک محلی و به تدریج نفوذ غبار، به خصوص به جو مناطق غربی استان کرمانشاه می‌شود.

وی ادامه داد: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید، گردوغبار و احتمالاً رگبار تگرگ از مخاطرات این سامانه بارشی خواهد بود.

دولتشاهی با اشاره به فعالیت گسترده این سامانه در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: سامانه وارد شده به جو منطقه بیشترین فعالیت را در شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام آباد، دالاهو، کرمانشاه، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، منطقه اثر گردوغبار عمدتاً نیمه غربی، بخصوص نواحی مرزی شامل شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: لغزندگی جاده‌ها و کندی در تردد وسائط نقلیه، آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه، احتمال شکستن شاخه درختان و وقوع خسارت به سازه‌های بلند، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و احتمال لغو پرواز از اثرات احتمالی این سامانه جوی خواهد بود.

وی احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع، اجتناب از تردد در هوای غبارآلود، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه را نیز برای مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1078931

مهمترین اخبار ایران و جهان: