نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 11:35

تردد بین ازبکستان و قرقیزستان تسهیل می‌شود

از اول سپتامبر، اتباع ازبکستان و قرقیزستان می‌توانند با استفاده از کارت شناسایی وارد کشور مقابل شده و تا 60 روز در آنجا اقامت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، از اول سپتامبر، اتباع ازبکستان  و قرقیزستان می‌توانند با استفاده از کارت شناسایی وارد کشور مقابل شده و تا 60 روز در آنجا اقامت داشته باشند.

همچنین پروتکل اصلاحات توافقنامه بین ازبکستان و قرقیزستان در مورد سفرهای متقابل شهروندان (بیشکک، 27 ژانویه 2023) امروز اجرایی شد.

این سند در چارچوب سفر دولتی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به قرقیزستان در 26 تا 27 ژانویه به امضا رسید.

استفاده از کارت‌های شناسایی برای ورود، خروج، عبور، تردد و اقامت در خاک دو کشور از بامداد یک سپتامبر سال جاری انجام می‌شود.

به طور خاص، اکنون شهروندان ازبکستان و قرقیزستان می‌توانند با استفاده از کارت شناسایی تا 60 روز وارد خاک دو کشور شوند و در آن اقامت داشته باشند.

شهروندان ازبکستان برای سفر به خارج از کشور با روادید الکترونیکی می‌توانند از خاک قرقیزستان به کشورهای دیگر نیز سفر کنند.

به صورت متقابل، تسهیل روند عبور از مرزهای دولتی برای سفر به خارج از کشور، تسهیل سفرهای متقابل، دیدار با بستگان ساکن در مناطق مرزی توسط شهروندان هر دو کشور، توسعه گردشگری، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و همکاری‌های بشردوستانه را تسهیل می‌کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472975

مهمترین اخبار ایران و جهان: