نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 22:32

دشمن با فتنه رسانه‌ ای و فرهنگی به دنبال انحراف جامعه اسلامی است

محلات- نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن با فتنه رسانه‌ ای و فرهنگی به دنبال انحراف جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سلیمی، عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دلیجان که با حضور برخی مدیران استانی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت رجایی و باهنر و ترور بزرگان کشور در طول سال‌های گذشته، اظهار کرد: علت حوادث اینچنینی این است که مردم پیش از اینکه درگیر فتنه سرخ شده و در میدان نبرد دست به شمشیر ببرند، اسیر فتنه زرد شده بودند، فتنه زرد منشأ فتنه‌های دیگر است.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: فتنه زرد همان فتنه رسانه‌ای و فرهنگی است. فتنه‌ای است که با هجوم به باورها و اعتقادات، تلقی انسان را از واقعیات جابجا می‌کند. این فتنه دامنگیر مسئولان نیز می‌شود. در فتنه زرد هجو، جای استدلال را می‌گیرد.

وی افزود: این هجوها که فاقد عمق هستند، جلوی حقیقت را گرفته و حقیقت رنگ می‌بازد. در این فتنه، سخنان فاقد پایه و اساس جایگزین منطق و حقیقت می‌شوند. این رفتارها متعلق به امروز نیست بلکه در عصر جاهلیت نیز سابقه داشته است.

سلیمی گفت: اگر ما صحنه را برای خود تعریف نکنیم، دیگران صحنه را برای ما تعریف خواهند کرد. در صحنه‌ای که دیگران تعریف کرده‌اند هر چقدر تلاش کنیم، در مسیر هدف آنها تلاش کرده‌ایم. برنامه‌ریزی دشمن در دهه ۸۰ و ۹۰ بر روی اعتقادات و نوع باورها متمرکز شده و ارزش‌ها تغییر پیدا می‌کند.

وی با اشاره به شکل‌گیری اغتشاشات در بستر فتنه زرد، اظهار کرد: آزادی و ثبات در کنار یکدیگر قرار دارند. دوگانگی‌سازی این دو مقوله در زمان مشروطیت نیز رخ داده بود و ثمره آن استدلالی بود که کشور را اسیر استبداد رضاخانی کرد. امروزه این دوگانه‌سازی به شدت در حال تبلیغ و القا به جامعه است.

وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های فتنه زرد این است که با انجام اقداماتی موجب می‌شوند، افراد نقاط قوت خود را فراموش کرده و تنها ضعف‌های خود را مشاهده کنند. ما در پررنگ کردن نقاط ضعف بسیار توانمند بوده‌ایم، اما در توجه به نقاط قوت خود ناتوان هستیم، این نگاه منفی دستاورد فتنه زرد است.

سلیمی با اشاره به اذعان نشریات آمریکایی به تسلیم شدن بایدن در برابر ایران افزود: غلظت غبارهای رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد که این مطالب را دیده و مرور کنیم. یکی از مشکلات این است که ما از توانمندی‌های خود غافل هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از دیگر شاخصه‌های فتنه زرد این است که هر کدام از ما در هر موقعیت و جایگاهی با اظهار نظر و رفتار خود در حال بها دادن به دشمن بوده و فضا را برای مانور دادن دشمن باز می‌کنیم.

دلیجان یکی از قطب‌های تولید کشور است

وی با اشاره به برنامه دشمن برای شهرستان دلیجان به عنوان سومین شهر صنعتی استان، ادامه داد: دلیجان یکی از قطب‌های تولید کشور است. آشفتگی شهر صنعتی دلیجان موجب آشفتگی اقتصادی می‌شود. شناسایی سرشاخه‌ها پیش از هر اقدامی موجب شد تا توطئه‌ها برای این شهرستان در نطفه خفه شود. بی‌حاشیه بودن شهرستان دلیجان در اتفاقات سال گذشته از دستاوردهای تلاش شورای تأمین و فرمانده انتظامی شهرستان بود.

وی افزود: در هفته دولت به همت مسئولین، پروژه‌های خوبی در دلیجان تعریف شده است. این پروژه‌ها موجب امیدبخشی به جامعه می‌شود. امیدافزایی وظیفه شرعی ما و حکم رهبر انقلاب است. البته امیدافزایی در حرف شکل نمی‌گیرد بلکه باید عملی باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از اداره‌کل راه و شهرسازی گفت: علی‌رغم وعده‌ها، تأمین زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند با وجود اینکه در استان‌های دیگر انجام شده، در استان مرکزی انجام نشده است. عمل نکردن مدیران به وعده‌ها باعث ناامیدی می‌شود. این مشکلات نه در اثر تحریم بلکه به خاطر بی‌عرضگی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل سوءرفتار برخی مدیران کل در عدم تأمین به موقع زیرساخت‌ها، تعداد واحدهای تولیدی احداث شده مطلوب نبود، گفت: استاندار هرچه سریع‌تر مدیران ناتوانی را که نمی‌توانند همگام با حرکت کشور، خدمت کنند، تعیین تکلیف کند. مماشات با این مدیران، خیانت به عموم مردم کشور است و نباید در این زمینه احساسی عمل کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475975

مهمترین اخبار ایران و جهان: