نیوز سیتی!
04 مهر 1402 - 20:58

اعتماد به نفس عمومی، طلایی‌ترین نقطه اربعین امسال در کرمانشاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: اربعین فرصت استثنایی برای کرمانشاه در حوزه‌های مختلف امنیتی، فرهنگی و اجتماعی و ... بوده و طلایی‌ترین نقطه اربعین را افزایش سطح اعتمادبه‌نفس مردم و مسئولان کرمانشاه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه؛ علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه ضمن قدردانی از زحمات کسانی که در امر اطلاع‌رسانی سهیم بودند، اظهار داشت: اربعین امسال علاوه بر این‌که همدلی و همراهی مردم و مسئولین را به نحو احسن به نمایش گذاشت، یک اعتمادبه‌نفس عمومی را در کرمانشاهیان ایجاد کرد.

وی افزود: مردم و مسئولین در ابتدا این سؤال را داشتند که آیا می‌شود این حجم از زائران که از کرمانشاه عبور می‌کنند را می‌شود مدیریت کرد؟ به برکت اربعین حسینی این اعتماد شکل گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: اعتمادبه‌نفس جمعی و عمومی در مردم و مدیران در استان کرمانشاه شکل گرفت و توانستیم حجم تردد یک‌میلیون‌نفری زائران را با حجم رضایت نسبتاً بالا داشته باشیم.

وی ادامه داد: اربعین آزمون موفقی بود برای استان کرمانشاه و جلوه‌های زیادی از فعالیت‌های جهاد گونه دستگاه‌های مختلف را دیدیم.

شعبانی اربعین را فرصت استثنایی برای کرمانشاه در حوزه‌های مختلف امنیتی، فرهنگی و اجتماعی و ... دانست و طلایی‌ترین نقطه اربعین را افزایش سطح اعتمادبه‌نفس مردم و مسئولان کرمانشاه برشمرد.

وی ضمن اعلام نارضایتی از وضعیت اطلاع‌رسانی اربعین درعین‌حال فعالیت‌ بسیار خبرگزاری‌ها، عدم عملیات مشترک اطلاع‌رسانی و جزیره‌ای عمل کردن را ضعف برنامه‌های اطلاع‌رسانی نام برد.

کمیته اطلاع‌رسانی باید یک عملیات اطلاع‌رسانی تعریف کند و حد اطلاع‌رسانی که کفایت می‌کند را مشخص کند.

شعبانی تصریح کرد: جریان اربعین یک جریان دائمی هست و در سال‌های آتی هم این حماسه شکل خواهد گرفت، بنابراین عملیات رسانه‌ای در حوزه‌ اربعین باید عملیات دائمی با چارچوب مشخص باشد و جلوه‌های مختلف و متفاوتی از اربعین به نمایش گذاشته شود، جلوه‌های خانواده، ازدواج، فرزند پروری، اقتصاد اربعین و ...

وی در پایان ضمن تأکید بر برنامه‌ریزی در خصوص اطلاع‌رسانی اربعین از الآن گفت: تشکیل شورای هماهنگی اطلاع‌رسانی متشکل از رسانه‌های مختلف باید شکل بگیرد و اکتفا به مسئولیت یک‌نهاد خاص نکنیم.

انتهای پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516775

مهمترین اخبار ایران و جهان: