نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 20:50

«اربعین حسینی» را می‌توان با زبان هنر به جهانیان ابلاغ کرد

چذابه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: زبان هنر، زبان مشترک تمام دنیا است و بدون شک از این طریق می‌توان اربعین حسینی و پیام معنوی آن را به جهانیان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی عصر امروز چهارشنبه ضمن بازدید از در پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اربعین حسینی حماسه‌ای فرهنگی است که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه هرکدام با فکر، هنر، خلاقیت و توانایی‌هایی که خداوند به آنها بخشیده است، پای کار اربعین حسینی آمده‌اند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان در پایانه مرزی چذابه و دیگر شهرهای استان، مواکبی را با محوریت کار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برپا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: دور هم جمع کردن هنرمندان و نشان دادن ارادت به امام حسین (ع)، عاشورا و مفاهیم دینی با زبان هنر یکی از اصلی‌ترین اهداف موکب این اداره کل است.

منادی بیان کرد: زبان هنر، زبان مشترک تمام دنیا است و بدون شک از این طریق می‌توان اربعین حسینی و پیام معنوی آن را به جهانیان ابلاغ کرد.

وی افزود: موکب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایانه مرزی چذابه، محل حضور اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات برای استراحت، ارائه گزارش و تولید محتوا است؛ این موکب در واقع یک نوع پاتوق اربعینی اهالی رسانه به حساب می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: همچنین هنرمندان برجسته استان از این فضا برای اجرای زنده و تولید اثر خود در قالب‌های نمایش‌های عروسکی، نقاشی، خطاطی، شعرخوانی، خیاطی، مداحی و اجرای تعزیه استفاده می‌کنند.

منادی گفت: به لطف پروردگار، زائرین امام حسین (ع) از اجرای تعزیه و نمایش‌های هنری استقبال چشمگیری داشته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477775

مهمترین اخبار ایران و جهان: