نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 14:05

سمنان؛ درگیر بحران کم‌آبی/ درخواست امام جمعه سمنان از مردم برای صرفه‌جویی بیشتر

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه سمنان درگیر بحران کم‌آبی است، از مردم خواست تا صرفه‌جویی بیشتر در زمینه مصرف آب را مدنظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان با اشاره به مسأله کم‌آبی که کشورمان به‌ویژه استان سمنان را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: کم‌آبی و خشک‌سالی از مهم‌ترین دغدغه‌های این استان محسوب می‌شود و از این‌رو، همه باید به رعایت الگوی مصرف آب توجه داشته باشند.

وی استان سمنان را درگیر بحران کم‌آبی دانست و گفت: همه باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم و در عین حال، تأمین آب آشامیدنی پایدار در دستور کار مسؤولان باشد.

امام جمعه سمنان از مردم استان سمنان خواست تا در ماه‌های گرم سال، نسبت به رعایت مصرف آب در خانه‌ها توجه بیشتری داشته باشند تا خدای‌نکرده با مشکلات بیشتری در این زمینه مواجه نشویم.

مبارزه با فساد؛ امری همگانی

امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به اهمیت برخورد با مفسدان و ریشه‌کن شدن فساد در جامعه اظهار کرد: مبارزه با فساد از فلسفه‌های اساسی انقلاب اسلامی بوده و همواره امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشته‌اند.

مطیعی تأکید کرد: مبارزه با فساد نیازمند عزمی همگانی است و همه باید به این امر که از اهداف اساسی شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی می‌کنیم که همواره در راستای شناسایی مفسدان و زمین‌گیر کردن آن‌ها در میدان هستند.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: شناسایی مفسدان و مبارزه با فساد امر مهمی است که توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی انجام می‌شود و در عین‌حال، باید این امر را در جامعه گسترش داد و همگانی کرد.

لزوم برخورد با ترویج فرهنگ غربی

امام جمعه سمنان همچنین با تأکید بر لزوم برخورد با ترویج فرهنگ غربی در جامعه ایرانی گفت: دنیای غرب همواره تلاش کرده است تا فرهنگ خود را به دیگر کشورها از جمله ایران اسلامی غالب کند و ما باید بیش از گذشته پاسدار فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی باشیم.

مطیعی بیان کرد: تخریب فرهنگ ایرانی و اسلامی هدف نخست غربی‌ها در راستای پروژه استحاله فرهنگی ایرانیان است و باید مراقب توطئه‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف بود.

وی تصریح کرد: مسؤولان کشور باید در راستای تبیین غنای فرهنگی و اسلامی‌مان بیش از گذشته تلاش کنند و دستگاه‌های مرتبط با موضوع فرهنگ بیش از گذشته در این میدان نقش‌آفرینی داشته باشند.

پایان پیام/74002/ک/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206231

مهمترین اخبار ایران و جهان: