نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 09:52

بازگشت آرامش به کسب و کار اردبیل/مشکلات مالیاتی اصناف رفع می‌شود

اردبیل- رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: کسب و کار در بازار اردبیل از سر گرفته شده و مسئولان امر قول داده اند تا مشکلات و نارسایی های حوزه مالیاتی را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عسگر ارغوانی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی و مطالبه‌گری رؤسای اتحادیه‌های صنفی و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف اردبیل با دادستان انتظامی امور مالیاتی کشور اظهار کرد: در روزهای اخیر افزایش ۱۰ برابری مالیات بر اساس تبصره ۱۰۰ دغدغه و نگرانی جدی فعالان اقتصادی، تولیدی، تجاری و خدماتی را رقم زده که با دعوت از دادستان انتظامی امور مالیاتی سعی کردیم تا با بیان مشکلات و دغدغه‌ها به دنبال راهکار اساسی در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: مسئولان امور مالیاتی قول دادند تا با افزایش اختیارات مدیران استانی بر اساس شرایط هر استان در اعمال قانون ماده ۱۰۰ تصمیم‌گیری شده و دغدغه‌های اهالی بازار در حوزه مالیاتی برطرف شود.

رئیس اتاق اصناف اردبیل ضرورت اعمال مالیات بر تراکنش‌های حقیقی را یادآور شد و گفت: اکثر صاحبان صنوف با ارائه به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی سعی می‌کنند تا پرداختی‌های خود را انجام داده و مسئولان کشوری و استانی را به ارائه خدمات مطلوب‌تر ترغیب و تشویق کنند.

ارغوانی توجه به ضرایب سود را در اعمال مالیات یادآور شد و افزود: اعمال مالیات با افزایش ۱۰ برابری نسبت به سال گذشته گلایه صنوف و اهالی بازار را به همراه داشته که انتظار می‌رود با تدبیر مدیرکل امور مالیاتی استان این مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه رؤسای اتحادیه‌های لاستیک فروشان، مشاوران املاک، طلافروشان و آهن فروشان دغدغه‌های خود را در حوزه اعمال مالیات سنگین، افزایش ۱۰ برابری مالیات‌های صنوف، ضرورت اجرای پایانه‌های فروشگاهی، اعمال مالیات بر منابع درآمدی، پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای و دیگر دغدغه‌های خود را با محوریت بخشودگی جرایم مالیاتی سال‌های گذشته اعلام کرده و از مسئولان کشوری و استانی خواستند با پرهیز از تشدید فشار به فعالان عرصه تولید و صنوف مختلف زمینه همراهی و مساعدت بیشتر را در سال جاری فراهم کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286331

مهمترین اخبار ایران و جهان: