نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 14:18

حجاب پوشش ملی میهنی در ایران است

کارگردان و نمایشنامه‌نویس نیشابوری گفت: حجاب پیش از اینکه یک دستور مذهبی باشد یک پوشش ملی، میهنی در کشور ما است.

حمیده‌ سادات حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: حجاب پیش از اینکه یک دستور مذهبی باشد، یک پوششی ملی میهنی در ایران است که از زمان‌های گذشته در بین زنان و دختران ایرانی مرسوم بوده است که با نگاهی به پوشش سنتی مردم ایران زمین آن را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: شاید گفته شود که این پوشش‌ها مربوط به بعد از ورود اسلام به ایران است اما سند محکمی مانند سنگ‌نگاره‌های تخت جمشید نشان می‌دهد که حجاب در کشور ما قدمتی بیش از ۲هزار سال دارد و قوانین اسلام بر این پوشش ملی و میهنی مهر تایید زدند.

کارگردان نیشابوری ادامه داد: کشورهای استعمارگر از گذشته‌های دور بیشترین تلاش را برای از بین بردن این پوشش‌ها کردند تا علاوه بر سست کردن بنیان خانواده و جامعه، زن را تبدیل به کالا کنند و این حضور استعماری حتی در پوشش مردان هم تاثیر داشته است.

حسینی تصریح کرد: کشورهای استعمارگر برای از بین بردن پوشش ملی در تاریخ هم دست می‌برند و در فضای مجازی و یا فیلم‌های غربی، همسران پادشاهان ایرانی را بدون پوشش مناسب نمایش می‌دهند تا حجاب را به عنوان یک مسئله اجباری و وارداتی در ایران معرفی کنند.

وی اضافه کرد: حفظ عفت و حجاب بانوان پایه و اساس استحکام مهمترین واحد اجتماعی یعنی خانواده است. بنابراین پوشش بانوان آن‌ها را از دید انسان‌های ناپاک دور نگه‌ می‌دارد البته در حال حاضر ما نه با مسئله بی‌حجابی که با مسئله عرضه اندام روبرو هستیم.

حسینی تصریح کرد: مردانی که با معیار ظاهری زنان و دختران را انتخاب می‌کنند، به بانوان همانند کالا می‌‌نگرند و در آینده هم با دیدن چهره‌های زیباتر و کالای جدیدتر به سمت دیگری سوق پیدا می‌کنند و این جریان سبب سست شدن بنیان خانواده می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف دشمن رواج نگاه کالایی به زنان در جامعه اسلامی و ایرانی ماست تا بانوان جامعه ما در مسابقه زیباتر نشان دادن خودشان در بین عموم شرکت کنند. در حالیکه این زیبایی‌ها و زینت‌ها باید برای محارم باشد.

کارگردان نیشابوری با بیان اینکه مسابقات خودنمایی به وضوح در فضای مجازی دیده می‌شود، ابراز کرد: بیشتر معضلات کنونی ما به دلیل سهل‌انگاری‌هایی است که در گذشته رخ داد.

حسینی تصریح کرد: سلیبریتی‌های سینمایی که الگویی برای کودکان و نوجوانان بودند با پوشش‌های نامناسب در بسیاری از صحنه‌ها و مکان‌ها حضور پیدا می‌کردند بدون اینکه از حرکات و رفتار نابهنجارشان جلوگیری می‌شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر هم در ویدئوهای زنده در فضای مجازی رخدادهای ناپسندی در حال شکل‌گیری و نمایش است که باز هم سهل‌انگاری های ما سبب می‌شود نسل آینده با معضلات پیچیده‌تری روبرو شود بنابراین لازم است که مسئولان به این مسئله ترتیب اثر بدهند و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349475

مهمترین اخبار ایران و جهان: