نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 19:11

البرز باید ۵۰ هزار اشتغال در سال ۱۴۰۲ ایجاد کند

کرج- استاندار البرز با بیان اینکه مهارت آموزی کارجویان و فارغ‌التحصیلان، راهکار دست یابی به اشتغال پایدار است، گفت: البرز باید ۵۰ هزار اشتغال در سال ۱۴۰۲ ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی عصر شنبه در قرارگاه اشتغال استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: یکی از موضوعات مهم ایجاد ارتباط بین کارجو و کارفرما است چراکه اکنون در البرز اکثر شهرک‌های صنعتی استان به نیروی کار نیاز دارند و از سوی دیگر با جمعی از فارغ‌التحصیلان بیکار مواجه هستیم.

وی ادامه داد: عدم تجهیز فارغ‌التحصیلان به مهارت، از جمله موانع سر راه کارجویان است، بنابراین ضرورت دارد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و لینک دانشگاه‌ها با مراکز و واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

عبداللهی گفت: ایجاد امکاناتی همچون مسکن کارگری و اتخاذ تدابیر لازم برای تردد و حمل و نقل نیروی کار به شهرک‌های استان، باید به عنوان یک راهکار مد نظر متولیان امر باشد.

وی افزود: نظام مسائل مرتبط با اشتغال استان در قالب کارگروه باید احصا شود و موانع به صورت اساسی و گام به گام مورد برنامه ریزی و رسیدگی قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: حمل و نقل و اسکان ارزان برای نیروی کار باید برنامه محور دنبال شود.

وی افزود: فارغ‌التحصیلی که مهارت دست یابی به اشتغال ندارد باید از طریق فنی و حرفه‌ای، آموزش ببیند و بکارگیری شود.

استاندار البرز گفت: با آموزش‌های مهارتی، حوزه اشتغال و دست یابی افراد به کار متحول می‌شود.
وی افزود: در دنیای امروز شغل‌هایی متناسب با علوم نوین بخصوص در حوزه دیجیتال، ایجاد شده که باید به دنبال آموزش آنها باشیم.

عبداللهی گفت: در برش استانی ایجاد اشتغال، البرز مکلف به ایجاد ۵۰ هزار شغل است که با توجه به ظرفیت‌های موجود باید فراتر از این تعداد باشیم.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته، نرخ بیکاری استان به ۸.۲ درصد رسیده و حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306231

مهمترین اخبار ایران و جهان: