نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 12:09

اهدای هزار و 200 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان قاینات

رئیس اداره کتابخانه های عمومی قاینات گفت: بنیاد توسعه فرهنگی و توانمندسازی سپهر هزار و 200 جلد کتاب با موضوع کودک و نوجوان و کارآفرینی به کتابخانه های عمومی این شهرستان اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قاینات، محمد حسین مددی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات امروز به رسانه ها اعلام کرد: بنیاد توسعه فرهنگی و توانمندسازی سپهر هزار و ۲۰۰ جلد کتاب با موضوع کودک و نوجوان و کارآفرینی به کتابخانه های عمومی این شهرستان  اهدا کرد.

 وی گفت: کتاب‌های اهدایی بنیاد سپهر به دوبخش با موضوعات کودکان و نوجوانان و مقوله مهم کار و کارآفرینی تقسیم شده است.

وی با قدردانی از اهدای کتاب توسط بنیاد توسعه فرهنگی سپهر به کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: این اقدام بسیار ارزنده و قابل تقدیر؛ علاوه بر غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی به ویژه بخش کودک کتابخانه ها، در ترویج فرهنگ اهدای کتاب در جامعه می تواند اثرگذار باشد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات ادامه داد: کتاب‌های اهدایی توسط این موسسه پس از انجام فرایندهای لازم بر اساس اولویت به کتابخانه‌های سطح شهرستان ارسال می‌شود که اعضا و علاقمندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

مددی با اشاره به اجرای پویش «کتاب خوب، حال خوب» توسط بنیاد سپهر، بیان کرد: این طرح به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و تجهیز کتابخانه ها به کتاب های حوزه کسب و کار و معرفی کتابخانه‌های عمومی در فصل زمستان سال ۱۴۰۱ اجرا شد.

وی یادآور شد: طرح اهدای کتاب، اهدای آگاهی نیز از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت مستمر در کتابخانه های عمومی در حال اجرا ست که بر اساس این طرح مردم و خیران کتاب می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

وی با بیان این که هم اکنون ۲۱۰ هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع و گوناگون در کتابخانه‌های عمومی شهرستان وجود دارد، بیان کرد: این شهرستان دارای ۱۸ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی با ۱۳ هزار عضو فعال است.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290231

مهمترین اخبار ایران و جهان: