نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 09:47

موزه دفاع مقدس لرستان به‌زودی افتتاح می‌شود

استاندار لرستان گفت: بیش از ۹۵ درصد از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان آماده شده‌ و به‌زودی تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، فرهاد زیویار شامگاه دوشنبه دوشنبه در دیدار با سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان از افتخارات معماری ایرانی ـ اسلامی و نماد توجه به دفاع مقدس است.

وی تقارن برگزاری یادواره 6544 شهید لرستان با افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را فرصت مغتنمی شمرد و افزود: مردم این استان به دفاع مقدس با دید افتخار نگاه می‌کنند.

استاندار لرستان برگزاری کنگره‌های شهدا را فرصتی مغتنم برای گردآوری آثار و اسناد مرتبط با شهدا  دانست و عنوان کرد: بخشی از اسناد مرتبط با شهدا در اختیار خانواده‌های شهداست و از آنان تقاضا داریم که آثار و اسناد به یادگار مانده از فرزندانشان را در اختیار موزه دفاع مقدس قرار دهند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس موجب افتخار، عزت و سربلندی ملت ایران شده‌ که باید از این ظرفیت استفاده کنیم، بیان کرد: جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس لرستان با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان استانی تدوین می‌شود.

زیویار درباره محوطه‌سازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان گفت: بیش از 95 درصد از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان آماده شده‌است و به‌زودی تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/ 644/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1443131

مهمترین اخبار ایران و جهان: