نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 19:54

برپایی نگارخانه خیابانی در کاشان با حال و هوای محرم

کاشان - همزمان با فرارسیدن ماه محرم نگارخانه خیابانی با حال و هوای محرم در کاشان برپا شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - هادی نجف زاده: همزمان با فرارسیدن ایام محرم اکران «نگارخانه خیابانی حوزه هنری کاشان» با موضوع آثار عکاسی آئین عزاداری هیأت مذهبی کاشان در دهه‌های ۶۰ و ۸۰ برپا شد.

احمد قربانعلی زاده رئیس حوزه هنری کاشان در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهار داشت: اکران پنجمین دوره «نگارخانه خیابانی کاشان» با موضوع تصاویر عکاسی شده از عزاداری در هیئات مذهبی کاشان توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی کاشان در خیابان علوی انجام شد.

وی ابراز داشت: آثار این دوره از نگارخانه، آثار عکاسی شده دو تن از هنرمندان کاشانی، اصغر پویان و مرتضی شریف است.

رئیس حوزه هنری کاشان افزود: نگارخانه خیابانی کاشان از فروردین سال جاری و در هفته هنر انقلاب اسلامی، با هدف ترویج و نشر آثار فاخر هنری با رویکرد تبیین معارف انقلاب، ظرفیت‌های هنری منطقه فرهنگی کاشان و ارتقای سواد بصری و هنری مخاطبان شروع به کار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز در این نگارخانه شاهد اکران آثاری با موضوعات تصاویر گرافیکی اسماالله به مناسبت ماه مبارک رمضان، اکران آثار هنرمند کاشانی حسین اکرمی با محوریت کاشان شهر گل و گلاب، اکران آثار عکاسی هنرمند کاشانی مرتضی شریف با موضوع کاشان در سالروز رحلت امام خمینی (ره)، اکران آثار عکاسی کاشان در سالروز واقعه هفت تیر و اکران آثار عکاسی شهید بهشتی در بازدید از کاشان بوده ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406475

مهمترین اخبار ایران و جهان: