نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 08:50

گلایه معاون علمی رئیس‌جمهور از میزان تخصیص تسهیلات برای دانش‌بنیان‌ها توسط برخی بانک‌ها

معاون علمی، فناوری رئیس جمهور ضمن گلایه از میزان منابعی که برخی از بانک‌ها خصوصا بانک‌های خصوصی برای اعطای وام به شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته‌اند، گفت: پیگیر حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در این مورد هستیم.

روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد تسهیل شرایط دریافت وام بانکی توسط شرکت‌های دانش بنیان گفت: چه کسی می‌تواند وام بانکی را به آسانی دریافت کند؟ این مساله مشکل ما هم است و گاهی اوقات در نامه‌هایی که می‌نویسم این موضوع را اعلام می‌کنم.

وی اضافه کرد: اینکه نمی توانیم گاهی اوقات برخی از حمایت ها را داشته باشیم خجالت آور است.

دهقانی در مورد علل این مشکلات افزود: این موضوع دو علت دارد؛ گاهی اوقات کسانی که برای دریافت وام مراجعه می کنند قواعد اخذ وام از بانک را نمی‌دانند، به هرحال وام گرفتن قوانینی دارد که باید متقاضی از آن اطلاع داشته باشد، مثلا ضمانت می خواهد، یا حتی دیده شده شرکتی که دو سه ماه از تاسیس آن می گذرد و سرمایه ثبتیِ صد هزار تومانی دارد، می خواهد وام 2 میلیارد تومانی بگیرد که این اتفاق در هیچ کشوری رخ نمی‌دهد.

معاون علمی، فناوری رئیس جمهور ضمن گلایه از میزان منابعی که برخی از بانک ها خصوصا بانک‌های خصوصی برای وام به شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته اند، تصریح کرد: علت دیگر نداشتن منابع بانک‌هاست ما در این باره گلایه مند هستیم. شرکت ها مشکلاتشان را مدام به ما می‌گویند و ما هم پی‌گیر هستیم که کشور بتواند تعهداتش را در حوزه بانکی عمل کند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433231

مهمترین اخبار ایران و جهان: