نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 18:14

جان‌فدا | سلیمی: حاج قاسم برای قدرتمندی ایران از همه وجود مایه گذاشت

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه حاج قاسم برای قدرتمندی ایران از همه وجود مایه گذاشت، گفت: شهادت حاج قاسم به حرکت ما یک توان مضاعف داد و این مسئله موتور توفنده انقلاب اسلامی را با شتاب بیشتر به حرکت در آورد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ساسی خبرگزاری فارس، با اشاره به سومین سالگرد حاج قاسم اظهار کرد: حاج قاسم به دلیل داشتن یک سری ویژگی‌های برجسته، برای ملت ما به عنوان یک اسطوره تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در نوک قله قرار داشت، افزود: حاج قاسم یک نگاه فراتر از دیگران داشت یعنی افق‌های دور را دقیق رصد می‌کرد و با دیدی که از آن افق داشت، شرایط را تحلیل می‌کرد. حاج قاسم در نوک قله ایستاده بود و به همین دلیل تحلیل‌های دقیقی از شرایط داشت و این تحلیل‌ها واقعی بود.

* حاج قاسم برای قدرتمندی ایران از همه وجود مایه گذاشت

نماینده مردم محلات در مجلس خاطر نشان کرد: حاج قاسم به خوبی درک کرده بود که ما در صورتی می‌توانیم این کشتی عظیم را به ساحل هدایت کنیم که بتوانیم یک ملت قدرتمند باشیم بر همین اساس برای قدرتمندی ایران از همه وجود مایه گذاشت.

سلیمی ادامه داد: حاج قاسم برای اینکه ملت ایران در یک حاشیه امن به تولید قدرت بپردازد، هزاران هزار کیلومتر دورتر از مرزها به دفاع از کیان ملت پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مولفه‌هایی که حاج قاسم برای افزایش توان ملی به کار گرفت، یک مولفه‌های شگفت‌انگیزی بود، توضیح داد:  جمع‌آوری قطره‌ها و حلقه‌ها از سراسر منطقه و حمایت همه اینها به عنوان یک موج توفنده از حرکت ملی ما کار کوچکی نبود و این به دستان حاج قاسم عزیز شکل گرفت و این حاج قاسم بود که این قطره‌ها را به یک دریای مواج تبدیل کرد.

* سردار سلیمانی یک توان ویژه‌ای را برای جهان اسلام و ایران عزیز خلق کرد

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: حاج قاسم مانند یک آهن ربا همه آزاد اندیشان سراسر دنیا را حول یک محور جمع کرد و یک توان ویژه‌ای را برای جهان اسلام و ایران عزیز خلق کرد که بی نظیر بود.

سلیمی بیان کرد: حاج قاسم به دلیل نگرش توحیدی و اعتقادی که داشت و با آن تواضع مثال زدنی و آن مجاهدت بی نظیر و آن روحیه صاف و زلال توانست تابلوی عظیم از خودگذشتگی را در مقابل دیدگان همه ملت ها قرار دهد. 

وی با بیان اینکه حاج قاسم دشمن شناس بود، افزود: شهید سلیمانی به دقت رفتار دشمنان را رصد می کرد و لحظه‌ای فریب نخورد و لحظه‌ای جا نماند و اسیر حاشیه‌ها نشد.

سلیمی ادامه داد: عشق حاج قاسم به همگان باعث شد تا زمانی که شهید شد موج توفنده‌ای عالم را فرا بگیرد. کمتر کسی است که در زمان شهادتش این موج را در دنیا بیافریند و بی نظیرترین تشییع جنازه در عالم خلق شد و این به حرکت ما یک توان مضاعف داد و این مسئله موتور توفنده انقلاب اسلامی را با شتاب بیشتر به حرکت در آورد.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: حاج قاسم اهل اشک اهل اخلاص، عرفان بود و به تک تک سربازان خود عشق می ورزید و در خط مقدم به دستان سربازان و دوستان خود بوسه می زد؛ این رمز موفقیت حاج قسم بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 953031

مهمترین اخبار ایران و جهان: