نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 10:03

آموزش‌های مهارتی برای بانوان استان بوشهر گسترش می‌یابد

بوشهر- مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: به منظور بهبود وضعیت اشتغال بانوان، آموزش‌های مهارتی برای بانوان استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه زنگنه نژاد در نشست با بانوان آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با تأکید بر اهمیت آموزش های مهارتی برای توانمندسازی زنان و خانواده ها بیان داشت: ارائه آموزش های مهارتی باید بر اساس نیازسنجی منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار سازنده‌ای برای افزایش اعتماد به نفس بانوان و نیز مشارکت آنان در عرصه‌های گوناگون در جامعه دارد، افزود: مهارت آموزی برای بانوان در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان بوشهر امری ضروری است.

زنگنه نژاد بر توسعه آموزش های مهارتی برای بانوان در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: باید دوره هایی برای آموزش بانوان در مراکز فنی و حرفه ای در نظر گرفته شود که خروجی آن در اشتغال قابل لمس باشد و به کاهش هزینه های معیشتی آنها و کمک به اقتصاد خانوار از طریق ایجاد اشتغال منجر شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر ضرورت معرفی رشته‌ها و حرفه‌های گوناگون برای مهارت‌آموزی از سنین ابتدایی و دانش‌آموزی اضافه کرد: این اقدامات موجب شناسایی نیازهای جامعه و تقویت انگیزه برای کسب مهارت از سنین کمتر خواهد شد.

زنگنه نژاد بر تهیه و اجرای طرح مهارت خانه بر خانه ویژه بانوان در جامعه تاکید کرد و افزود: گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و خودباوری زنان برای ارتقای سطح فعالیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت زنان در معرض آسیب از طریق توانمندسازی و حمایت‌های خوداشتغالی و تربیت نیروی ماهر از اقداماتی است که در این طرح دنبال می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 979775

مهمترین اخبار ایران و جهان: