نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 21:41

ضرورت ایجاد مجموعه‌ای فرهنگی برای عرضه کتاب‌های دفاع مقدس

امام جمعه همدان ورود به عرصه کتاب و روشنگری را یک نوع مجاهدت دانست و گفت: امیدواریم مجموعه‌ای در استان ایجاد شود تا کتاب‌های دفاع مقدس را به جامعه عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ایت الله حبیب الله شعبانی عصر امروز در آیین اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: دست‌اندرکاران کنگره ملی ۸ هزار شهید از سال گذشته ورود خیلی خوب و جدی داشتند به نحوی که جنبه اجتماعی و فرهنگی در این کنگره لحاظ شده بود.

وی با بیان اینکه ضبط حقایق در داستان پردازی‌ها در حوزه دفاع مقدس باید طوری باشد که دست‌یافتنی شود گفت: عزیزانی که قلم به دست می‌گیرند باید حقایق را آن طور که هست انعکاس دهند چراکه گاهی در داستان پردازی‌ها حقایق دست‌یافتنی نیست.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه صرف ضبط حقایق کافی نیست اضافه کرد: نویسندگی و تدوین کتاب بخش جزئی کار در حوزه شهداست، مهم این است که اندیشه‌سازی به دنبال روایتگری تبدیل به رفتار در جامعه شود.

وی ادامه داد:‌ ۷ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس عرضه شده است یعنی ۷ هزار فکر و اندیشه، چراکه وقتی کتاب مطالعه می‌شود روح حاکم کتاب بر روح انسان حاکم می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه ما در عرصه کتابفروشی در همدان و عرضه کتاب‌های دفاع مقدس به شدت ضعف داریم گفت: با این وضعیت سوال این است که نوجوانان برای داشتن کتاب قابل اتکا باید کجا مراجعه کند؟

وی ورود به عرصه کتاب و روشنگری را یک نوع مجاهدت دانست و با بیان اینکه امیدواریم مجموعه‌ای در استان ایجاد شود تا کتاب‌های دفاع مقدس را به جامعه عرضه کند در پایان یادآور شد: نقش اصلی در کنگره ۸ هزار شهید، نمایش فصل شیدایی و نمایشگاه کتاب را مردم استان داشتند که جای تقدیر دارد.

پایان پیام /۸۹۰۳۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536475

مهمترین اخبار ایران و جهان: