نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 14:17

طوفان الاقصی تندبادی ویرانگر را در سازه‌های ذهنیتی و نظام‌های غرب در انداخت

امام جمعه ساوه با اشاره به مسائل این روزهای غزه گفت: طوفان الاقصی تندبادی ویرانگر را در سازه‌های ذهنیتی و نظام‌های غرب در انداخته است که باعث ترس و وحشت غرب از این عملیات شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) را باعث بروز گرفتاری‌ها دانست و اظهار کرد: شیعیان کسانی هستند که باید در عمل به رسول خدا اقتدا کنند و اگر کسی در عمل و تبلیغات از آثار پیامبر مخالفت می‌کند شیعه نیست.

وی افزود: دوری از فرهنگ اهل بیت (ع) مشکلات فراوانی را برای مسلمین ایجاد می‌کند که یکی از آنها بی‌تفاوتی و بی‌دردی در برابر نیازها، گرفتاری‌ها و رنج‌های برادران و خواهران دینی است.

خطیب جمعه ساوه با تاکید بر اینکه این بی‌دردی‌ها، خودخواهی را افزون‌تر و مادی‌گرایی را بیشتر می‌کند، گفت: یکی از ویژگی‌های مسلمانان احساس مسئولیت در مقابل نیازمندان است و اگر کسی نسبت به همسایگان فقیر و نیازمندان و ایتام احساس مسئولیت نداشته باشد یعنی مسلمان نیست.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مسائل این روزهای غزه گفت: طوفان الاقصی گویا تندبادی ویرانگر را در سازه‌های ذهنیتی و نظام‌های غرب در انداخته است که باعث ترس و وحشت غرب از این عملیات شده است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: امروز و در حالیکه که رژیم جعلی صهیونیستی در صدد بود حمله زمینی را آغاز کند اما پس از گذشت بیست روز هنوز در تردید است که این تردید نه فقط برای رژیم غاصب بلکه برای دولت‌های غربی و آمریکایی نیز هست.

وی با تاکید بر اینکه غرب در صدد است به نوعی این عملیات را به نام خود تمام کند، افزود: امروز آمریکا و اروپا در مخمصه‌ای سخت گرفتار شده‌اند که نشان می‌دهد نظام جدیدی به نام نظم مقاومت در حال شکل گیری و قدرت گرفتن است.

وی اضافه کرد: رژیم اسرائیل سعی دارد برای بقای خود کشورهای غربی به ویژه آمریکا را وارد جنگ کند و اهداف خود را به ثمر بنشاند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه رژیم صهیونسیتی در اهداف خود دچار شکست می‌شود گفت: آمریکا به دلیل مشغول بودن در مصاف با رقیب سنتی خود روسیه بر سر اوکراین و دیگر مسائل دست به چنین کاری نزند همین شرایط برای کشورهای اروپایی که شدیداً درگیر مسأله اوکراین هستند صدق می‌کند.

وی تصریح کرد: طوفان الاقصی را میتوان علاوه بر ضربه به پیکره رژیم صهیونیستی یک استراتژی تهاجمی در برابر سیاست‌های آمریکایی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه تحلیل کرد. 

وی با بیان اینکه این رویداد یک ضربه شدید اطلاعاتی به آمریکا و رژیم صهیونیستی است که نتوانستند وقوع آن را پیش‌بینی کنند، ادامه داد: طوفان الاقصی از فلسطین آغاز شد اما منافع آمریکا را در کل منطقه هدف قرار خواهد داد و پیروز اصلی آن کل جریان مقاومت است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به حمایت‌های ایران از محور مقاومت گفت: ایران یک استثنا در جهان اسلام است که هم ملت و هم دولت همراه با مقاومت فلسطین هستند و از آن حمایت میکنند در حالی که در غالب کشورهای اسلامی مسئله ملت‌ها از دولتها جداست. 

به گفته وی انقلابی در وجدان عمومی جهان پیدا شده است که این وجدان عمومی در جهان توسط انقلاب اسلامی ایران بوجود آمده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551931

مهمترین اخبار ایران و جهان: