نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 09:25

پرداخت زکات در خراسان‌شمالی ۵۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: مردم نیکوکار استان پارسال ۴۱ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کردند که این میزان نسبت به سال ما قبل آن ۵۱ درصد افزایش یافت.

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: مردم نیکوکار استان پارسال ۴۱ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کردند که این میزان نسبت به سال ما قبل آن ۵۱ درصد افزایش یافت.

وی گفت: ۳۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان میزان زکات هدفگذاری شده در سال گذشته بود که با همکاری عاملان و مسولان زکات استان و شهرستان ها بیش از این رقم جمع آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی افزود: بیشترین زکات جمع آوری شده به ترتیب در شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان است.

الهی راد ادامه داد: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی‌ها و نیازهای هر منطقه صرف اجرای طرح ها، کارهای عمرانی و عام المنفعه می شود که بر این اساس ۸۵ درصد میزان زکات در راستای تامین معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه و مابقی آن برای اجرای پنج طرح عمرانی هزینه شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۷ میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان زکات طی سال ۱۴۰۰ در استان جمع آوری شد که ۸۱ درصد آن را برای معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان و مابقی آن برای اجرای ۱۵ طرح عمرانی هزینه شد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128631

مهمترین اخبار ایران و جهان: