نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 17:29

آغاز مبارک یک پایان

«پسا هفتم اکتبر اسرائیل دیگر مانند ماقبل هفتم اکتبر برای اسرائیل نیست» این را سید حسن نصر الله می‌گوید. موضوعی که جهان هم آن را به خوبی باور کرده است. دلیل این گفته را هم در میدان می‌شود دید؛ هم در رفتار و گفتار سران رژیم صهیونیستی که گرفتار هراسی سخت شده‌اند.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - الف نوشت: دبیرکل حزب‌الله، با بیانِ این که نتانیاهو هر روز یک چیزی می‌گوید، به این مهم توجه داد که:" دشمن دچار سردرگمی شده و وضعیتش هم روز به روز بدتر می‌شود. وزیر جنگ اسرائیلی هم همین‌طور هر روز یک چیز می‌گوید؛ این همان شکست اسرائیل است."

 واقعیتی که در عرصه‌های مختلف هم خود را نشان می‌دهد. به ویژه در تغییر نگاه مردم دنیا که در تظاهرات پر جمعیت کشورهای آمریکایی و اروپایی می‌شود دید. به ویژه در دو حامی اصلی رژیم جعلی و موقت صهیونیسم یعنی آمریکا و انگلیس. 

این یعنی پشتیبانان آنان در پشت خود احساس زلزله می‌کنند و دیگر نمی‌توانند با فراغ بال چک سفید امضا بدهند به دست‌هایی که تا مرفق خونی است. در کنارِ تغییر در نگاه مردم دنیا، شکست میدانی کودک‌کش‌ها در غزه دارد از پس غبارها خود را نشان می‌دهد.

 سابقه نداشته است که آنان گرفتار تلفاتی چنین و اضمحلال روانی‌ای این گونه شده باشند. همیشه قلدرانه زده‌اند و برده‌اند و جبهه تازه باز کرده‌اند اما امروز گرفتارِ ترسِ کشنده باز شدن جبهه‌های جدید شده‌اند.

همیشه جنگ را به خانه حریف برده‌اند اما این بار گرفتار "جبهه داخلی" شده‌اند که با فشار آوارگان و خانواده قربانیان هر روز هم با مشکلات بیشتر مواجه می‌شوند. فشارهای اقتصادی هم بر فشارهای نظامی و روانی و رسانه‌ای اضافه شده است.

 این هم جز شکست اسرائیل معنایی ندارد حتی اگر بتواند همه غزه را شخم بزند. چنین هم کند باید برای فردای نزدیک آماده شود چه زمین‌های شخم خورده برای فراوری بذرها فراهم‌تر است. 

نصرالله دقیق می‌گوید که" زمان به نفع دشمن نیست" آنان آمادگی ذهنی و روحی و توان انسانی و اقتصادی برای جنگ طولانی را ندارند. تا امروز هم  در به زانو درآوردن غزه و نیز در سطح افکار عمومی شکست‌خورده است. این را هم می‌توان آغازِ یک پایانِ محتوم نام نهاد. ساعت شنی دارد همه چیز را گواهی می‌دهد./غلام‌رضا بنی اسدی

پایان پیام/ت

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577836

مهمترین اخبار ایران و جهان: