نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 15:24

سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی خیران در فنی‌وحرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: در دولت سیزدهم حدود ۶۰۰ میلیارد تومان توسط خیران در آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عرفان خسرویان ظهر امروز در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت.

کنسرسیوم اشتغال کرمان کار بی‌نظیری در کشور است که به ۹ هزار نفر در قالب برنامه‌های میان‌مدت با مشارکت صنایع آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد.

وی بیان داشت: زنجیره‌های پیچیده صنعتی به نیروهای تکنیکی نیاز دارند اما آموزش‌ها در دانشگاه‌ها نظری هستند و نیروی ماهر تربیت نمی‌شود و  دوستانی که در دانشگاه‌های برتر درس می‌خوانند معمولا مسیر مهاجرت را طی می‌کنند.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور ادامه داد: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور ۲۰۰ هزار دانشجوی حضوری دارد و ۷۶۰ هیأت علمی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور کار می‌کنند که در کشور بی‌نظیر است و نظام آموزش مهارتی دولتی است.

خسرویان ادامه داد: اگر طی دو سال آموزش خوب و باکیفیت ارائه دهیم فرد ماهر تربیت می‌شود و بار نیرو را از دوش دولت برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در ۴۰ سال گذشته عرضه‌محور بوده‌اند، ابراز داشت: حالا زیرساخت‌ها را به تناسب بازار و صنعت خود بازآرایی می‌کنیم.

خسرویان از سفر سه روزه خود و هیأت همراه به استان کرمان و شناسایی مسائل مربوط به دانشکده‌ها و مجموعه‌های فنی‌وحرفه‌ای سخن به میان آورد و افزود :در دولت سیزدهم حدود ۶۰۰ میلیارد تومان توسط خیران در آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به ضرورت تایید صلاحیت حرفه‌ای در دنیا ابراز داشت: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به‌عنوان تنها سازمان و ارگان برای صدور مجوز ارائه صلاحیت حرفه‌ای‌ست و می‌تواند نیازسنجی را در صنایع انجام دهد و نیاز صنایع را برطرف کند.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور اظهار کرد :پروژه‌های عمرانی را با پول تملک دارایی تا ۲۰ سال دیگر نمی‌توانیم تکمیل کنیم، بنابراین در استان پروه‌های ‌فنی‌وحرفه‌ای جزو مصوبات سفر و یا سایر مصوبات قرار گیرند و در این صورت قول می‌دهیم در کمتر از دو سال تحول را در اشتغال می‌بینیم.

خسرویان ابراز داشت: در برنامه هفتم کشور سهم آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته که به معنی افزایش زیرساخت، بودجه و تغییر ساختار است در حالی که افزایش سهم ما در برنامه ششم ۱۴ سال محقق شده است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569380

مهمترین اخبار ایران و جهان: