نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 18:32

دادستان اسلام‌ آبادغرب عنوان نمونه کشوری را کسب کرد

سیدسجاد ملایری، دادستان شهرستان اسلام‌آبادغرب عنوان نمونه کشوری در حوزه «صلح و سازش»را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه‌، حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آبادغرب امروز در مراسم تجلیل و تقدیر از سیدسجاد ملایری دادستان این شهرستان به‌عنوان دادستان نمونه کشوری در حوزه صلح و سازش، اظهار کرد: اسلام‌آبادغرب شهر شهدای مرصاد با تقدیم یک‌هزار و ۲۸۳ شهید، ۲ هزار و   ۴۲۳جانباز و ۱۸۳ آزاده سرافراز  این افتخار را دارد که قدمگاه شهداست.

 

وی شهر اسلام‌آباد غرب را شهر صلح و سازش معرفی کرد و تصریح کرد‌: شهر اسلام آبادغرب از مردمان، ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است.

فرماندار اسلام آبادغرب در ادامه این مراسم گریزی به بحث انتخابات داشت و افزود: به عنوان‌ مجری انتخابات اجازه نمی‌دهم، هیچ خللی در بحث انتخابات به وجود آید، ان‌شاءالله در اسفندماه شاهد حضور پر رنگ مردم در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

داریوش فیلی معاون اداره‌کل زندان‌های استان کرمانشاه نیز، افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم باید ابتدا زمینه‌های وقوع جرم را از بین برد، باید برای شخصیت خود احترام قائل بود تا در مواجه با جرائم به فردی صبور تبدیل شد تا پشیمانی بعد از ارتکاب جرم حاصل نشود.

 

وی تصریح کرد‌:در حوزه صلح و سازش؛ حرکتی به سوی تخصصی بودن حوزه صلح و سازش داشته تا بتوانیم یک اقدام مثبتی داشته باشیم.

معاون اداره‌کل زندان‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: با گسترش فرهنگ گفت‌وگو و تعاملات کلامی می‌توان از وقوع خیلی از جرائم جلوگیری کرد چون در صحبت کردن بار هیجانی و احساسی تخلیه می‌شود.

 

سیدسجاد ملایری دادستان  اسلام آبادغرب نیز در ادامه، اظهار کرد: مردم شریف، بزرگ‌منش و باسخاوت اسلام آبادغرب نمونه هستند اگر حرکت و اقدامی انجام شده نتیجه اقدامات موثر و بسزایی بوده که معتمدان، بزرگان، ریش‌سفیدان و مصلحان صلح و سازش داشته‌اند.

 

وی با شاره به آیاتی از قرآن در خصوص صلح و سازش، تصریح کرد: قرآن کریم مجازات قتل عمد را قصاص را دانسته، اما در کنار آن به عفو و بخشش هم اشاره دارد که به عنوان رحمت، مغفرت الهی و تخفیفی از جانب خداوند متعال بیان شده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593880

مهمترین اخبار ایران و جهان: