نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 22:17

ارائه بیش از ۲۰۰۰ نفر خدمت رایگان پزشکی به ایتام شهرستان لردگان

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری از ارائه ۲ هزار و ۱۴۰ نفر خدمت تخصصی رایگان به ایتام شهرستان لردگان خبر داد.

به گزارش فارس از شهرکرد، کاظم کبیری گفت: با عنایت به لزوم ارائه خدمات تخصصی به ایتام، تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری و مؤسسه خیریه عترت بوتراب منعقد شد و بر اساس این قرارداد مقرر شد ایتام تحت پوشش این مؤسسه در شهرستان لردگان از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ مهرماه خدمات تخصصی دندانپزشکی(ترمیم، عصب‌کشی و ..) دریافت کنند.

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع)  چهارمحال و بختیاری افزود: غربالگری توسط تیم شهید دکتر رهنمون، ویزیت پزشک عمومی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ایتام تحت پوشش از دیگر اقدمات بسیج جامعه پزشکی در این مدت بوده است.

وی ادامه داد: هزینه تأمین اقلام مصرفی را مؤسسه خیریه بوتراب بر عهده گرفت و هماهنگی دندانپزشکان و پزشکان بسیجی و همچنین یونیت و ابزار مربوطه توسط بسیج جامعه پزشکی انجام شد.

کبیری خاطرنشان کرد: این اعزام به دلیل همکاری خوب بسیج جامعه پزشکی استان و تأمین نیروی انسانی بومی تخصصی بسیجی و تأمین سایر اقلام سرمایه‌ای و ابزار به بهترین نحو انجام شد و مورد استقبال مدیران مؤسسه خیریه قرار گرفت و از هزینه‌های جانبی اسکان، پذیرایی و ایاب و ذهاب به نحو مؤثری کاسته شد. 

وی گفت: مهم‌ترین اقدامات و خدمات ارائه شده پس از ۶ روز کاری شامل ۲ هزار و ۱۴۰ نفر خدمت به ارزش ریالی ۲۰ میلیارد و ۴۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده است.

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در پایان اظهار کرد: در این مدت ۵۱۵ یتیم خدماتی از قبیل یک‌ هزار و ۲۵۵ ترمیم دندان، ۳۸۵ ویزیت پزشک عمومی، ۱۰۰ خدمت زنان و مامایی(مادران ایتام)، تشکیل ۴۰۰ پرونده الکترونیکی سلامت و ۴۰۰ آموزش سبک زندگی سالم، بهداشت عمومی و فردی، تغذیه سالم، روانشناسی و مشاوره دریافت کردند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555836

مهمترین اخبار ایران و جهان: