نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 18:09

حماس: نتانیاهو برای تشکیلات خودگردان اهمیتی قائل نیست

جنبش حماس ضمن انتقاد شدید از همکاریهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی، از این نهاد فلسطینی خواست که مقاومت را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره آمادگی ارتش این رژیم برای حمله به تشکیلات خودگردان و نهادهای امنیتی وابسته به آن، نشان می‌دهد که این مقام اسرائیلی به دنبال حمله به ملت ما در غزه یا کرانه باختری است.

حماس با اشاره به اینکه نتانیاهو حتی به کسانی که سازش سیاسی با او را پذیرفته‌اند، اهمیت نمی‌دهد، از تشکیلات خودگردان خواست که توافق اسلو را نادیده بگیرد، هر گونه هماهنگی امنیتی را متوقف کند و به مقاومت فراگیر روی بیاورد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که دولت احتمال بروز جنگ علیه نیروهای تشکیلات خودگردان در کرانه باختری را بعید نمی‌داند و طرح‌های فوق‌‌العاده برای مقابله با چنین پیشامدی وضع کرده است.

وی همچنین مدعی شد: تشکیلات خودگردان فلسطین تحت هیچ شرایطی بر غزه حکومت نخواهد کرد، ما پس از جنگ مسئولیت امنیت در غزه را در دست خواهیم داشت.

نتانیاهو در پایان خاطر نشان کرد: ۱۲۰۰ کشته در جریان کشتار حماس در ۷ اکتبر برابر با تلفات ناشی از توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۲ است؛ این توافقنامه اشتباه بود که یک صلح جعلی را با فلسطینی‌ها به وجود آورد و امکان ایجاد تشکیلات خودگردان را فراهم کرد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602880

مهمترین اخبار ایران و جهان: