نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 20:11

هشدار مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت به مردم

مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت تاکید کرد:مردم از مراجعه به پزشکان و مراکز طب ایرانی که مورد تایید وزارت بهداشت نیستند خودداری کنند‌.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، نفیسه حسینی یکتا، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در واکنش به انتشار فیلم ها و اخبار غیرعلمی که روش های خونگیری و‌اعمال یداوی غلط را به نام طب سنتی ترویج کرده و موجبات نگرانی دغدغه مندان حوزه سلامت را برمی انگیزد نکاتی را بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه اعمال یداوی در طب ایرانی از جمله فصد، حجامت، زالو درمانی و ... به عنوان روش‌های درمانی سنتی محسوب می‌شود، گفت: اعمال یداوی معمولاً در طب ایرانی آکادمیک و دانشگاهی به عنوان خط اول درمان محسوب نمی‌شود و بسته به مورد و تصمیم پزشک متخصص طب ایرانی تجویز می‌گردد.

حسینی یکتا با بیان اینکه در منابع طب ایرانی در خصوص انجام این اعمال در سنین مختلف، زمان های اقدام‌، نوع بیمار ی و به طور کلی شرایطی که اجازه انجام اینکونه اعمال را داریم مطالب گسترده ای دارد که برخی  افراد در سطح جامعه بدون اطلاع از حداقل دانستنی ها ‌با سوء استفاده از جهل مردم به جهت کسب درآمد و شهرت اقدام به مداخله گری در امر درمان می نمایند گفت: برخی اوقات بیماران به جهت مراجعه به این افراد زمان طلایی درمان را از دست می دهند و‌ دچار عوارض جبران ناشدنی می‌شوند.

وی ادامه داد : اینگونه افراد معمولاً مداخله‌گر درمان هستند نه پزشک متخصص یا دوره دیده در حوزه طب ایرانی و بدون در نظر گرفتن شرایط بیمار اقدام به درمانگری و انجام اعمال یداوی می کنند  می‌کنند.

حسینی یکتا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیروی تخصصی آموزش دیده در این حوزه تاکید کرد که مردم‌ عزیز با مراجعه به مراکز و‌ افراد متخصص  از خدمات ایمن‌ و‌ تایید شده طب سنتی بهره مند شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیگیری و برخورد با این افراد در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، گفت: مردم برای حفظ سلامت خود باید در مراجعه به پزشک دقت کافی داشته باشند و تنها به مراکز مجاز و تحت نظارت وزارت بهداشت مراجعه کنند. همچنین، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه طب ایرانی، مراتب را به مراجع ذیربط گزارش دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614780

مهمترین اخبار ایران و جهان: