نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 16:18

افزایش دو برابری اعتبارات گردشگری بیرجند

بیرجند- فرماندار بیرجند از افزایش دو برابری اعتبارات گردشگری شهرستان بیرجند در سال جاری خبر داد و گفت: پروژه گردشگری «بند امیرشاه» اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فاضلی فرد ظهر چهارشنبه در بازدید از غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران اظهار داشت: شهرستان بیرجند دارای ۲۳۰ هزار جمعیت است و متأسفانه نسبت به جمعیت بیرجند حوزه گردشگری ضعیف است.

فرماندار بیرجند در ادامه گفت: راه اندازی مرکز گردشگری بند دره اقدامی ارزشمند بود که از یکسال گذشته در حال انجام است و تلاش می‌شود تا مشابه این پروژه در بند امیر شاه بیرجند به عنوان یک مسیر گردشگری به طول ۹ کیلومتر ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری اعتبارات حوزه گردشگری ۲ برابر افزایش یافته است، افزود: صنایع دستی و صنایع خُرد بیرجند امسال رونق خوبی داشته است و مهم‌ترین مشکل بحث بازاریابی و فروش است و این نوع نمایشگاه‌ها به بازاریابی و ایجاد آن زنجیره فروش می‌شود.

فاضلی فرد بیان کرد: صنایع دستی خُرد بسیاری از جمله توبافی و گوهرسنگ و چرم دوزی در بیرجند وجود دارد و این محصولات به کشورهای مختلف صادر می‌شود اما کافی نیست و باید توسعه پیدا کند.

فرماندار بیرجند با اشاره به راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در کنار فرهنگسرای بیرجند گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای حضور و ارائه محصولات تولیدی صنایع خُرد است و این نمایشگاه می‌تواند به معرفی صنایع دستی استان کمک کند.

وی ادامه داد: در قدم اول سه خانه محله خراطی، گوهرسنگ و صنایع دستی شماره ۲ به صورت رایگان در اختیار سمن‌ها و بخش خصوصی قرار گرفته است.

گفتنی است؛ توانمندی‌ها و گنجینه‌ای از داشته‌های خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران ارائه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028036

مهمترین اخبار ایران و جهان: