نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 21:53

بی اعتمادی نیمی از مردم آمریکایی به دولت این کشور در ماجرای بالون

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد مردم آمریکا نسبت به صداقت دولت این کشور در ماجرای رویت بالون چینی در آسمان آمریکا اعتماد ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی حاکی از بی اعتمادی نیمی از مردم آمریکا به دولت این کشور در ماجرای رسوایی امنیتی مربوط به نفوذ بالون چینی به حریم آمریکاست.

نتایح نظرسنجی جدید مجله آمریکایی نیوزویک در روز چهارشنبه می گوید که تقریباً نیمی از این کشور باور ندارند که دولت واشنگتن حقیقت ماجرای رویت بالون چینی بر فراز حریم هوایی این کشور را اعلام خواهد کرد.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که حدود ۴۹ درصد از مردم آمریکایی نگران هستند که مقامات این کشور درباره بالون چینی به آنها دروغ می‌گویند.

نظرسنجی نیوزویک نشان می دهد ۵۳ درصد از شرکت کنندگان آمریکایی در این نظرسنجی بر این باورند که بالون چین با اهداف جاسوسی به آمریکا فرستاده است. در نتیجه نزدیک به دو سوم یا ۶۴ درصد از شرکت کنندگان با تصمیم آمریکا و کانادا برای سرنگونی این بالون حمایت کردند.

نظرسنجی نیوزویک نشان داد حدود ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی نسبت به رویت بالون چینی و دیگر اشیا ناشناس در آسمان این کشور ابراز نگرانی کردند.

پس از شناسایی یک بالون چینی بر فراز آمریکا و سرنگون شدن آن در چهارم فوریه در ساحل کارولینای جنوبی، مقامات آمریکایی و کانادایی برای توضیح منشاء این اشیاء پرنده، تقلای زیادی کرده‌اند. البته چین مسئولیت نخستین مورد را پذیرفت اما تاکید کرد که این بالون به‌رغم ادعای آمریکا، جاسوسی نبوده و صرفاً جنبه غیرنظامی و تحقیقاتی داشته است.

چین علاوه بر این واشنگتن را به ارسال چندین بالون به آسمان پکن متهم و اعلام کرده که آمریکا تنها از سال ۲۰۲۲ تاکنون، بیش از ۱۰ بار به حریم هوایی چین تجاوز کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1051380

مهمترین اخبار ایران و جهان: