نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 19:30

مردم جنوب شرق خراسان رضوی در انتظار وزش باد باشند

سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای درباره وزش باد شدید طی روزهای آِینده در مناطقی از جنوب شرق خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای درباره وزش باد شدید، گردوخاک، در نواحی مستعد توفان گردوخاک یا توفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در این اطلاعیه  آمده: در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال از جمله مخاطرات باد شدید است.

اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی بویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی از جمله توصیه های سازمان هواشناسی برای مردم جنوب شرق خراسان رضوی است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483680

مهمترین اخبار ایران و جهان: