نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 10:16

کمترین میزان بارندگی در کلاله ثبت شد

فرماندار کلاله گفت: در سال گذشته میزان بارندگی در این شهرستان ۵۲۴ میلی متر بوده که امسال به ۱۵۴ میلی متر رسیده است که کمترین میزان بارش در طول ۲۲ سال اخیر را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرهاد شیبک صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان گفت: میزان بارندگی در این شهرستان  ۵۲۴ میلی متر در سال گذشته بوده که امسال به ۱۵۴ میلی متر رسیده است و این کمترین میزان بارش در طول ۲۲ سال اخیر را نشان می‌دهد.

فرهاد شیبک بیان کرد: به دنبال کاهش نزولات جوی، میزان تولیدات بخش کشاورزی شهرستان از ۱۷۲ هزار و ۶۰۰ تن در سال زراعی قبل به ۵۴ هزار و ۷۹۶ تن در سال زراعی جاری رسیده است که کاهش قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی میزان تولید کلزا در سال گذشته را ۳ هزار و۲۲۱ تن اعلام کرد و گفت: امسال پیش بینی می‌شود در صورت بارش مناسب سطح این محصول به۱۷هزار سطح کشت با تولید ۲۷ هزار و ۲۰۰ تن برسد.

فرماندار کلاله ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در کلاله، خاطر نشان کرد: با اعتبارات این ستاد از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸۵ پرونده کشاورزان به ارزش ۴ میلیارد تومان برای خرید ادوات، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی به بانک معرفی شده است.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532380

مهمترین اخبار ایران و جهان: