نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 12:07

گرانی نوشت افزار شوق خرید مهر را گرفت/ نظارت ۵٠ گروه بازرسی

یاسوج_ گرانی نوشت افزار شوق خرید مهر ماهی را از خانواده دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی گرفته و رکود بر اصناف شهرهای استان سایه افکنده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها_ پژمان امیدی: مهر در راه است و بازگشایی مدارس، دانش آموزان را به سمت خرید نوشت افزارهای فصل تحصیل سوق می‌دهد.

سایه گرانی بر بازار

از سویی گرانی بر بازار سایه افکنده و قدرت خرید مردم بسیار پایین‌تر از سال‌های گذاشته است.

راهروهای نوشت افزارها در کهگیلویه و بویراحمد خلوت تر از سال‌های قبل شده و گرانی شوق مهر را در آتیه خانواده‌ها با سختی مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه عکاسان و لوازم التحریر یاسوج از کاهش شدید مراجعین خرید نوشت افزار خبر داد.

گرانی نوشت افزار شوق خرید مهر را گرفت/ نظارت ۵٠ گروه بازرسی

تعداد خرید پایین است

سیروس حجازی پور افزود: شاهد کاهش توان خرید مردم هستیم و مشتریان، بیشتر اجناس ارزان قیمت را می خرند و از طرف دیگر مثل سال‌های گذشته تعداد خرید نیز بالا و بر اساس نیاز کامل فصل تحصیل نیست.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل مردم در چنین روزهایی لوازم‌التحریر مورد نیاز یک سال فرزندان خود را می‌خریدند، اظهار کرد: با توجه به کم شدن قدرت خرید، امسال خریداران تنها یک عدد از هر قلم کالا خریداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه عکاسان و نوشت افزار یاسوج با بیان اینکه بازار نوشت افزارها در ۶ ماهه از سال «اسفند تا مرداد» رونق نسبی را در بازار دارند، اظهار کرد: در سال جاری برخلاف سال‌های گذشته هنوز تحرکی در بازار مشاهده نمی‌شود و در نبود مشتری، بازار در سطح عمده فروشی نیز کاهش یافته است.

فعالیت ۱۱٠ واحد صنفی در یاسوج

وی افزود: ۱۱۰ واحد صنفی نوشت افزار دارای پروانه کسب در یاسوج مشغول به فعالیت هستند.

حجازی پور تصریح کرد: معمولاً بازار نوشت افزارها فصلی بوده که بعد از تعطیلی تا بازگشایی مدارس حال بازار این رسته از واحدهای صنفی خوب نیست.

گرانی نوشت افزار شوق خرید مهر را گرفت/ نظارت ۵٠ گروه بازرسی

امید به رونق در نیمه دوم شهریور

حجازی پور با اشاره به زمان اندک خرید دانش آموزان در آستانه بازگشایی مدارس، ابراز داشت: امیدواریم در مقایسه با روزها و ماه‌های گذشته، بعد از نیمه دوم شهریور ماه رونق نسبی در بازار نوشت افزار ایجاد می‌شود.

حجازی پور گفت: در حالی که مالیات و عوارض شهرداری و صنفی و دیگر مواردی از این قبیل از سوی اعضای صنف نوشت افزار و یا دیگر رسته‌های صنفی پرداخت می‌شود، در زمان رونق کار این صنف، افراد و یا ارگان‌هایی با بر پاکردن غرفه و نمایشگاه و انجام تبلیغات عملاً سود فروش این کالاها را تصاحب می‌کنند.

حجازی پور به نظارت‌ها و بازرسی‌های این رسته صنفی در یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: در هفته گذشته شهردار یاسوج و مسئولان این مجموعه با اتاق اصناف و اتحادیه جلسه داشته و تلاش هستیم تا نسبت به کنترل و جمع آوری دست فروشان اقدام و از واگذاری و افزایش غرفه‌های سیار جلوگیری شود.

گرانی نوشت افزار شوق خرید مهر را گرفت/ نظارت ۵٠ گروه بازرسی

نظارت ۵٠ گروه از بازرسان بر بازار

مدیر کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵٠ گروه از بازرسان بر بازار نوشت افزار استان نظارت می‌کنند.

حمزه لقمانی افزود: با توجه به نزدیکی به فصل بازگشایی مدارس، طرح نظارت بر بازار نوشت افزار استان در مناطق مختلف آغاز شده است.

وی ابراز داشت: این طرح از ۲۵ شهریورماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه در سراسر استان ادامه دارد.

لقمانی گفت: هرگونه تخلفی با جریمه و پلمب واحد صنفی متخلف همراه بوده و تاکنون واحدهایی از این قبیل بیش از ۴ میلیارد تومان جریمه شدند.

گرانی نوشت افزار شوق خرید مهر را گرفت/ نظارت ۵٠ گروه بازرسی

مدیرکل تعزیرات استان با اشاره به فعالیت ۳٠٠ واحد نوشت افزار در استان، نسبت به تخلفات هشدار داد و افزود: رصد کامل بازار در حال انجام است.

با توجه به گرانی اقلام نوشت افزار می‌طلبد متولیان امر یک برنامه مناسب برای در دسترس قرار دادن ظرفیت‌های لوازم التحریر، توسعه تنوع و انتخاب بر حسب توان خریدار را داشته و با نظارت مطلوب بر قیمت‌ها و کنترل بازار، بهبود شرایط خرید در استان رقم خورده تا شوق مهر در سایه عدم توان خرید، کم رنگ نشود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492680

مهمترین اخبار ایران و جهان: