نیوز سیتی!
19 فروردین 1403 - 09:21

ساخت ۱۷ هزار واحد مسکن ویلایی در سیستان و بلوچستان

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای ساخت ۱۷ هزار و ۷۶ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای ساخت 17 هزار و 76 واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در سراسر استان خبر داد.

ابوالفضل مهدیار با بیان اینکه تاکنون زمین برای ساخت 75 هزار و 566 واحد ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح 26 شهرستان سیستان و بلوچستان تامین شده، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن با توسعه افقی شهرها این امکان فراهم شده که زمین‌هایی را وارد محدوده شهرها کرد و از این طریق می‌توان با واگذاری زمین به متقاضیان زمینه برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم شده و در نتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند.

وی بر واگذاری زمین به خود مردم برای ساخت واحدهای مسکونی تاکید کرد، گفت:  اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است، مورد بعدی خود مالکانی است که زمین دارند و تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن در اختیارشان قرار داده می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان سرعت بالای ساخت خانه‌های یک طبقه نسبت به چند طبقه،کاهش هزینه‌های ساخت واحد مسکونی وتعدیل قیمت مسکن را از مهمترین مزایای ساخت خانه‌های ویلایی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهرهای این استان بجز زاهدان و چابهار واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به‌ صورت ویلایی ساخته می‌شود.

مهدیار با بیان اینکه یکی از راهکارها برای ایجاد رونق در صنعت مسکن ساخت‌وساز در شهرهای کوچک است، تصریح کرد: ساخت خانه‌های حیاط‌دار و یک طبقه در این مناطق می‌تواند انگیزه لازم را برای مردم با هدف ساکن شدن در این مناطق ایجاد کند.

وی تاکید کرد: به طور قطع توسعه خانه‌های ویلایی، تک طبقه و حیاط‌دار در این مناطق می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد و آبادانی در این بخش‌ها را به دنبال خواهد داشت بطوریکه با استفاده بهینه از زمین‌های موجود می‌توانیم مشکل مسکن را به‌راحتی حل کنیم و رونق را در این صنعت به وجود بیاوریم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1695880

مهمترین اخبار ایران و جهان: