نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 11:17

عزم قزاقستان برای صادرات یک میلیون تن گندم به چین

وزیر کشاورزی قزاقستان از عزم این کشور برای صادرات یک میلیون تن غلات به چین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، مرکز مطبوعاتی وزارت کشاورزی قزاقستان عنوان کرد: این کشور قصد دارد صادرات غلات به چین را به یک میلیون تن در سال افزایش دهد.

در نشست «یربول کاراشوکیف» وزیر کشاورزی قزاقستان با نمایندگان شرکت‌های کشاورزی برجسته چین COFCO و CITIC Group در پکن این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

کاراشوکیف در مورد چشم انداز رشد و همکاری در بخش کشاورزی و برنامه ریزی برای ایجاد ارتباط مستقیم بین جوامع تجاری دو کشور گفت‌وگو کرد.

در این دیدار به ویژه از مدیریت دو شرکت چینی COFCO و CITIC Group خواسته شد تا غلات را از طریق شرکت‌های داخلی قزاقستان تامین کند که می‌توانند حجم و کیفیت لازم برای صادرات را فراهم کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در صورت وجود مشکل در لجستیک، وزارت کشاورزی قزاقستان آماده است تا در حل سریع آن کمک کند. همچنین به پایانه‌های با ظرفیت پذیرش روزانه 10 هزار تن محموله غلات در شهرستان‌های مرزی آلاشانکو و خرگوس نیز اشاره شد.

کاراشوکیف در جلسه‌ای با نمایندگان انجمن گوشت چین نیز خاطرنشان کرد که شرکت‌های قزاقستان همچنین انتظار دارند صادرات گوشت منجمد (گوشت گاو، بره ) را از سر گیرند. همچنین کارخانه‌های داخلی آماده عرضه گوشت منجمد قرمز، ماهی و مرغ، تخم مرغ و سایر کالاها هستند.

همچنین اشاره شده است که قزاقستان در سال گذشته 1.06 میلیون تن گوشت تولید کرده است که سهم عمده صادرات آن مربوط به ازبکستان، امارات متحده عربی و کویت است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1215680

مهمترین اخبار ایران و جهان: