نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 16:31

۱۰ روز دیگر تا بزرگترین جشن کشوری میلاد امام رضا (ع) در آباده+ فیلم و عکس

چندین سال است یکی از بزرگترین جشن‌های کشوری میلاد امام رضا علیه‌السلام با حضور خدام حرم رضوی و حرم حضرت معصومه در آباده برگزار می‌شود، امسال نیز مردم امام رضایی آباده خود را برای برپایی جشنی با شکوه آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، شهر آباده از قدیم به خاطر سرودهای خاص امام رضایی مانند سرود "دوست دارم صدات کنم" و مراسم‌های بزرگ ویژه آن حضرت به شهر امام رضایی معروف شده است.

جشن بزرگ میلاد امام رضا علیه‌السلام که همراه با استقبال از پرچم و خدام حرم رضوی است نیز از بزرگترین مراسمات ویژه ضامن آهو در شهر آباده است که در کشور نیز زبانزد شده است.

این مراسم در راستای برنامه‌های زیر سایه خورشید است که در آباده به دلیل ارادت ویژه مردم این شهر به آن حضرت به صورت ویژه مورد استقبال خیل عظیم مردم قرار می‌گیرد، تا جایی که به گفته خود خادمان و آستان قدس، اشتیاق مردم آباده در این مراسم را در نقاط دیگر کشور عزیز ایران به ندرت دیده‌اند.

امسال نیز دهم خرداد، مردم امام رضایی آباده، آماده اجتماع بزرگ دیگری در شب میلاد آن حضرت می‌شوند و از هم‌اکنون در حال آماده‌سازی برنامه‌های این جشن بزرگ در دهه کرامت هستند.

در ادامه نیز می‌توانید تصاویر و فیلم‌های سال گذشته این مراسم زیبا را مشاهده کنید:

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1225380

مهمترین اخبار ایران و جهان: