نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 10:46

جلوی واگذاری‌های غیرقانونی زمین به اعضای شورا گرفته شده است

اردبیل- رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در دور پنجم و ششم شورای شهر اردبیل جلوی واگذاری زمین به اعضای شورای شهر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد انصاری شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای شوراهای استان و شهر با رئیس کل دادگستری استان اردبیل که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: تا دوره چهارم به اعضای شورای شهر ۲ تا سه قطعه زمین به صورت غیرقانونی واگذار می‌شد که ما سعی کردیم در دوره پنجم و ششم جلوی این اقدام غیرقانونی را بگیریم.

وی تصریح کرد: اعضای شورا بدون برخورداری از حقوق و بیمه و با کمترین پرداختی حق الجلسه خالصانه در خدمت مردم بوده و در این سنگر تلاشی مجاهدانه انجام می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: برای اولین بار در دور ششم شورای شهر اردبیل اقدام به انتشار درآمد – هزینه شهرداری کردیم تا به صورت شفاف این هزینه‌ها و درآمدها مورد نقد و بررسی اصحاب رسانه و مطبوعات قرار گیرد.

انصاری افزود: در بودجه امسال برای اولین بار منابع جاری را ۳۸ درصد و عمرانی را ۶۲ درصد در نظر گرفتیم تا بیشترین تمرکز بر پروژه‌های عمرانی و زیربنایی باشد.

کمک ۵۰۰ میلیون تومانی شورای شهر اردبیل به سیل زدگان

عضو شورای اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه با تبریک هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت الله بهشتی خاطرنشان کرد: مرحوم بهشتی از بنیانگذاران نهاد قضائی بود و توانسته بهترین الگوها و معیارهای قانونگذاری را در جامعه اسلامی ارائه کند.

ابراهیم صفری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در سیل اخیر گرمی اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل با همدردی با سیل زدگان، کمک ۵۰۰ میلیون تومانی را به سیل زدگان انجام دادند تا این کمک‌ها التیام بخش آلام حادثه دیدگان باشد.

وی بیان کرد: علاوه بر مساعدت‌های مالی، شهرداری اردبیل چندین دستگاه ماشین آلات سنگین خود را راهی مناطق سیل زده گرمی و انگوت کرد تا آواربرداری و عملیات عمرانی را در این مناطق سرعت بدهد.

سرانه ۴۰ میلیون تومان اعتبار به ازای هر شهروند سرعینی

نماینده سرعین در شورای اسلامی استان اردبیل نیز اظهار کرد: بودجه شهرداری سرعین ۲۲۰ میلیارد تومان است که با توجه به جمعیت پنج هزار و ۵۰۰ نفری این شهر، به ازای هر شهروند سرعینی ۴۰ میلیون تومان منابع پیش بینی شده است.

محمود زنده دل تصریح کرد: در جشن گلریزان که با هدف کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و آزادسازی آنها انجام شد، مردم مؤمن این شهر ۳.۵ میلیارد تومان کمک جمع آوری و در اختیار ستاد دیه قرار دادند.

وی گفت: شهرداری و شورای شهر از فرصت فصل کاری استفاده می‌کنند تا پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی را به پیش برده و زمینه حضور گردشگران بیشمار را فراهم کنند.

نماینده سرعین در شورای اسلامی استان اردبیل خدمات اعضای شورای شهر را چشمگیر و شبانه روزی اعلام کرد و افزود: در مقابل این تلاش‌ها و زحمات، پرداختی ۲ میلیون تومان حق الزحمه رقم ناچیزی است که نشان می‌دهد اعضای شورا تنها به نیت خدمت به مردم در این صحنه حاضر شدند.

۲ پروژه سرگردان وسط شهر سرعین از بلاتکلیفی خارج شود

رئیس شورای اسلامی شهر سرعین نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری از سرمایه گذاران حمایت‌های جدی را انجام می‌دهد و امیدواریم امور آب نیز در عقد قرارداد همراهی بیشتری را با سرمایه گذاران انجام دهد.

جعفر بذری با انتقاد از بلاتکلیفی ۲ مجتمع آبدرمانی در مرکز شهر سرعین اضافه کرد: به خاطر اختلاف ۲ شرکت، این پروژه‌ها سال هاست بلاتکلیف مانده و هفت میلیون گردشگر و مسافر ورودی به سرعین نیز از این شرایط گله مند هستند.

وی بیان کرد: ما آماده همکاری بیشتر با بنیاد مسکن برای تأمین زمین با هدف احداث مسکن ملی هستیم و انتظار می‌رود به جای تغییر کاربری زمین‌های زراعی، این ساخت و ساز در چارچوب قانونی و در داخل شهر انجام شود.

دیگر عضو شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: پرونده واگذاری سه هکتار زمین در محدوده شرکت‌های تولیدی محصولات کشاورزی مغان به تعدادی از عشایر معوق مانده و انتظار می‌رود دادگستری به این پرونده ورود پیدا کند.

بهنام کریمی تصریح کرد: تعاونی‌های فعال در این محدوده انتظار دارند تا با واگذاری‌های قانونی بلاتکلیفی در این حوزه رفع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312436

مهمترین اخبار ایران و جهان: