نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 15:09

معاون اول قوه قضاییه: هر تریبون منجر به دو قطبی‌شدن جامعه محکوم است

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه هر تریبونی که منجر به دو قطبی شدن در جامعه شود محکوم است، گفت: در این راستا یک روز موضوع مهسا امینی و روزی دیگر موضوع حجاب مطرح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، با حضور حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

معاون قوه قضاییه در این مراسم با بیان اینکه بعد از ۵ سال در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نحوی مطلوب حرکت نشده است و این بیانیه که یک سند بالادستی است نیازمند تدوین برنامه ها است، گفت: اعتراف می‌کنم همه ما کوتاهی کردیم.

وی ادامه داد: با تدابیر و تلاش های شبانه روی سربازان گمنام امام زمان (عج) و سربازان فراجا و تلاش همکاران در دستگاه قضایی توانستیم در مسیر پر چالش سال‌های گذشته عبور کنیم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه وقتی فرامین رهبری را مد نظر قرار دادیم و در این راستا حرکت کردیم شاهد بودیم چه موفقیت های حاصل شد، گفت: دشمن در حوادث گذشته برنامه های مختلفی اجرا کرد و با فوت مهسا امینی حوادث مختلفی رخ داد که بعد از فروکش کردن تب آن، باز حوادث ادامه داشت و این موضوع نشان از برنامه دشمن بود.

وی با اشاره به اینکه هر تریبونی که منجر به دو قطبی شدن در جامعه شود محکوم است، گفت: در این راستا یک روز موضوع مهسا امینی و روزی دیگر موضوع حجاب مطرح می‌شود.

 

مصدق در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه در مقاطعی مانند محرم باید تدابیری شود تا همه اقشار شرکت کنند و جذب شوند گفت: باید مدیریت کشور به نحوی باشد که همه در یک مسیر حرکت کنند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه قوه قضاییه و نیروی انتظامی با افرادی که به صورت هنجار شکنی ورود می‌کنند برخورد خواهد کرد، گفت: قوه قضاییه وظیفه دارد با پلیس همکاری می‌‌کند.

تدبیر دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در حوادث اخیر

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه  در قوه قضایه دو وظیفه در کنار هم وجود دارد، گفت:  یکی از این وظایف در حوزه قضا، رسیدگی به پرونده‌ها، استقلال قاضی و اجرای عدالت است که بین قاضی و خدا رابطه است و کسی حق ورود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همین دلیل است که حضرت علی (ع) می‌خواستند حاکم اسلامی و یهودی با یک دید دیده و برخورد شوند. 

وی اظهار داشت: وظیفه دوم دستگاه قضایی که فوق‌العاده مهم است اینکه دستگاه قضایی یک دستگاه حاکمیتی بوده و یک رکن اساسی حکومت جمهوری اسلامی به دستگاه قضا وابسته است و بسیاری از وظایف مهم حاکمیتی در این دستگاه است.

 

احمدزاده تصریح کرد: سازمان های مختلف مثل بازرسی کل کشور که وظیفه کشف و خنثی کردن فسادها را بر عهده دارد، سازمان ثبت اسناد و املاک که سرنوشت املاک مردم به این سازمان است و سازمان زندان ها که وظیفه اصلاح رفتار زندانیان و بازگشت آنها به جامعه یا محاکمه را بر عهده دارد همه در دستگاه قضایی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: آقای نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان در رعایت حقوق مردم که بخش حاکمیتی است و استحکام نظام حکومتی نقش فوق العاده موثری داشت و کارهای اثرگذار و دارای ارزش گذاری بالا انجام داد که در شورای تامین بارها این موضوع را شاهد بودم.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که استان ما در فتنه‌های اخیر سفید بود و شهرها آرام بود تدبیر آقای نگین تاجی در مباحث حکومتی و حاکمیتی است، به عنوان رئیس شورای تامین استان شهادت می دهم که آقای نگین تاجی به همراه معاونین، مدیران و سایر قضات نقش سازنده ای در آرامش استان در حوادث اخیر داشتند.

احمدزاده بیان کرد: مجموعه موفق دادگستری استان مدیون این قضات شایسته، انقلابی،عدالت محور است و از تلاش های آقای نگین تاجی و سایر همکارانش تقدیر و تشکر می کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تغییر و تحول را امر عادی تلقی کرد و گفت: خوب بودن به معنای عدم تغییر نیست و امیدواریم با حضور آقای افراسیاب شاهد پیشرفت های بیشتری در حوزه قضایی استان باشیم.

 

در پایان از زحمات حسن نگین تاجی تقدیر و محبوب افراسیاب به عنوان رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1361680

مهمترین اخبار ایران و جهان: