نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 23:35

فاز دوم توسعه منطقه گازی تنگ بیجار ایلام به زودی آغاز می‌شود

ایلام-مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: فاز دوم توسعه منطقه گازی تنگ بیجار ایلام به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری شامگاه دوشنبه در نشست تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت نفت و گاز غرب که با حضور بهرام‌نیا استاندار ایلام، بسطامی و فلاحی نمایندگان مردم در مجلس و مدیرعامل نفت و گاز مناطق مرکزی ایران برگزار شد، گفت: بهرام‌نیا استانداری دلسوز و پیگیر هستند و لحظه به لحظه پیگیر پروژه‌های نفت و گاز استان ایلام است.

وی اظهار کرد: پتانسیل‌های خوبی در استان در حوزه نفت و گاز وجود دارد که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته برای تکمیل این پروژه‌ها و پروژه‌های آتی، روزهای خوبی را برای استان ایلام متصور هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: با توسعه میادین نفتی شاهد توسعه و تحول در استان و در نهایت تولید و اشتغال خواهیم بود.

حیدری در ادامه با اشاره به دیگر ظرفیت‌های استان نیز گفت: با مشخص شدن پیمانکار مربوطه، فاز دوم توسعه منطقه تنگ بیجار نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی گفت: در اجرای دستور مقام عالی وزارت توسعه پروژه بانکول را در دستور کار داریم، با توسعه آن انتظار می‌رود مجموعه‌های پایین دستی هم ایجاد خواهد.

سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام نیز در این مراسم خواهان تسهیل‌گری مدیریت جدید این شرکت برای احقاق حق مردم استان شد.

وی گفت: در دهه ۷۰ ایلام زیرساختی نداشته و یک دفتری در جایی برای مدیریت نفت و گاز ایلام دایر شده است و اکنون متعرض حق دیگران نیستیم و تنها حق مردم استان خود از نعمت نفت و گاز را خواستاریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی به رأی مثبت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به طرح ایجاد شرکت نفت و گاز ایلام اشاره کرد و گفت: در وزارت نفت به انواع مختلف سعی می‌شود که جلوی این طرح گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328280

مهمترین اخبار ایران و جهان: