نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 22:01

همراهی مردم در مصرف برق، لازمه عبور از روزهای گرم و پرمصرف پیش رو

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: بخش خانگی خط قرمز ما برای قطعی برق است. اگر در بخش مصارف خانگی، مردم عزیز همراهی داشه باشند می توانیم از روزهای گرم پیش رو بدون هیچ مشکلی عبور کنیم.

حسن حشمتی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در این هفته که گرمای ویژه ای داریم بخش خانگی نقش تاثیرگذاری در صرفه جویی و پایداری شبکه برقی خواهد داشت. به همین خاطر از این بخش انتظار می رود همراهی ویژه ای جهت پایداری شبکه برق داشته باشد.

وی ادامه داد: بخش های دیگر مانند صنایع و موتور برق چاه های کشاورزی برنامه ریزی هایی برای قطعی برق دارند و بیشتر از این برنامه ریزی هم قرار نیست روی آن ها فشار آورده شود.

قطعی برق بخش خانگی، خط قرمز صنعت برق

 

حشمتی تاکید کرد: بخش خانگی خط قرمز ما برای قطعی برق است. صرفه جویی در مصرف برق از طریق رسانه ها بارها گفته شده است و باز هم این موضوع را می گوییم. چرا که صرفه جویی بخش خانگی در روزهای آتی تاثیرگذار است.

ظرفیت ویژه بخش خانگی در صرفه جویی مصرف برق

وی خاطرنشان کرد: در هر فضایی که می رویم یک لامپ برای خاموش کردن وجود دارد. یعنی در بخش خانگی ظرفیت ویژه ای برای صرفه جویی نهفته است.

 

وی در خصوص ساعات اوج مصرف برق افزود: از ۱۱ تا ۲۳ ساعات اوج مصرف برق است. در خارج از این بازه زمانی، یعنی در صبح زود و نصف شب بار مصرف به شکل ویژه ای کم می شود. از آغاز صبح مصرف برق شروع به رشد می کند تا ساعت های ۱۴ تا ۱۷ که به اوج مصرف برق می رسیم. بعضی از شهرها حتی در شب هم با توجه به روشنایی ها مصرف برق شان شدت پیدا می کند.

موارد لازم برای رعایت در بازه زمانی اوج مصرف برق

 

حشمتی ادامه داد: بازه زمانی ۱۱ تا ۲۳ محدوده زمانی است که انتظار می رود مشترکین توجه ویژه ای به صرفه جویی و کم کردن مصرف داشته باشند. تنظیم کولر گازی در دمای بالای ۲۴ درجه، قرار دادن کولر آبی روی دور، کم کردن روشنایی، عدم استفاده از لوازم پر مصرف مانند ماشین ظرفشویی، لباسشویی و اتو از مواردی است که مشترکین محترم باید در بازه زمانی مدکور رعایت کنند.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: اگر در قسمت مصارف خانگی، مردم عزیز همراهی داشه باشند می توانیم در هفته پیش رو که روزهای گرمی داریم شبکه مصرف را مدیریت کرده و از این روزها بدون هیچ مشکلی عبور کنیم.

پایان پیام/ ۷۰۰۹۸

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1347980

مهمترین اخبار ایران و جهان: