نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 19:39

تلاش برای تعامل مرکز فنی و مهندسی بویین زهرا با صنعت

قزوین- رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا از تلاش برای ایجاد ارتباط سازنده بین مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا با بخش صنعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد قربانی در نشست شورای سیاست گذاری راهبردی مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا که با حضور امام جمعه بویین زهرا و همچنین عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا به دانشگاهی تبدیل شویم که بتواند به جامعه خدمت کرده و تعامل سازنده‌ای با صنعت داشته باشد و در این مسیر پیشرفت‌های خوبی را داشته‌ایم.

وی افزود: مشکلات زیادی در مسیر پیشرفت ما وجود دارد اما مأموریت بزرگی را برعهده گرفتیم و این مأموریت حرکت به سمت تبدیل شدن به یک دانشگاه علوم و فناوری‌های نوین است و ما با شهدا میثاق می‌بندیم که این مأموریت را به پایان برسانیم.

قربانی تاکید کرد: می‌خواهیم تحول گرایانه برنامه ریزی و عمل کنیم تا به سمت اهدافمان حرکت کنیم.

اشدری مشاور رئیس مرکز در زمینه برنامه توسعه راهبردی مرکز نیز در این نشست گفت: کل بار یک سیستم و مجموعه در بهترین حالت روی دوش ۱۰ درصد افراد هست و ۹۰ درصد مابقی همراه می‌کنند و ما این ۱۰ درصد همراه در این مرکز آموزش عالی داریم.

این استاد دانشگاه با اشاره اقدامات انجام شده افزود: کفه ترازو اقدامات در دوره فعلی بسیار سنگین‌تر از دوره‌های قبلی بوده که این موضوع بیشتر به دلیل استقلال مجموعه بوده است.

وی اضافه کرد: محور این اقدامات برای این بوده است که گام‌های بزرگی برداشته شود و اقدامات انجام شده در بعدهای مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی قابل ملاحضه بوده و پیشرفت محسوسی داشته است.

حجت الاسلام رضوانی امام جمعه شهرستان بوئین زهرا نیز در نشست اظهار کرد: خداوند هدایت را به دو شکل مطرح می‌کند که در شکل اول صرفاً نشان دادن راه به دیگران است و دیگر افراد مسئولیت در قبال مخاطب خود احساس نمی‌کنند ولی مدل دیگر هدایت بدین شکل است که هدایت به سمت مطلوب ادامه دارد و فرد دست مخاطب خود را می‌گیرد و به هدف می رساندش که این مدل هدایت کاری است که شما در این دانشگاه انجام می‌دهید.

امام جمعه بوئین زهرا در پایان یادآور شد: اهداف انبیا تعلیم و تزکیه بوده است و باید این دو مورد را مانند دو بال در نظر گرفت که دانشجویان کمک می‌کنند تا به سمت اهداف پرواز کنند و اگر تزکیه نباشد، هرچقدر جلوتر برویم خطر بیشتری مارا تهدید می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425880

مهمترین اخبار ایران و جهان: