نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 17:12

چگونگی تلف شدن یوزپلنگ آسیایی در محور میامی پیگیری شود

سمنان- استاندار سمنان ضمن ابراز تأسف از تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در محور میامی_سبزوار، خواستار پیگیری این موضوع شد و گفت: اقدامات لازم برای عدم تکرار این حوادث به فوریت اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان ضمن صدور دستوری مبنی بر چگونگی تلف شدن یک قلاده یوز پلنگ در محور میامی_عباس آباد، ابراز داشت: این رویداد متأسفانه یوزپلنگ را یک گام دیگر به سوی انقراض نزدیک تر کرد که می‌بایست اقدامات پیشگیرانه به سرعت اجرایی شود.

وی ضمن بیان اینکه این تصادف در ساعات اولیه بامداد امروز یکشنبه اتفاق افتاد و موجب ناراحتی و نگرانی فعالان محیط زیست شده است، افزود: به محض اطلاع از موضوع دستورات لازم به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان داده شد تا دلیل موقع حادثه را اعلام کنند.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه اقدامات لازم برای عدم تکرار این حادثه را باید بررسی و اجرایی شود، ابراز داشت: تکرار این قبیل حوادث و افزایش حفاظت از یوزپلنگ یکی از خواسته‌های به جد دوستداران محیط زیست است که می‌بایست در دستور کار واقع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111136

مهمترین اخبار ایران و جهان: