نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 18:01

راهپیمایی روز قدس پیام رسای مسلمانان در حمایت از مردم فلسطین

کرمانشاه- در روز جهانی قدس کرمانشاهیان همصدا با دیگر آزادیخواهان جهان یکپارچه مظلومیت مردم فلسطین را فریاد زدند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - رؤیا متکیائی: در آخرین جمعه ماه رمضان سال ۱۴۴۴ هجری قمری و در روز جهانی قدس، سیل خروشان مردم مؤمن روزه دار کرمانشاهی در راهپیمایی حمایت از مردم ستمدیده فلسطین به حرکت درآمد و کرمانشاهیان انزجار خود از رژیم اشغالگر قدس را فریاد زدند.

همزمان با ملت‌های مسلمان جهان و به رسم هرساله خیل عظیمی از مردم کرمانشاه با مشت‌های گره کرده خشم و نفرت خود از اشغالگران صهیونیستی را به نمایش گذاشتند و زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، در کنار هم با صف‌های فشرده، شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

در سنت نبوی (ع) و ائمه معصومین (ع) نیز سفارش زیادی به مسئولیت مسلمین در مقابله با تهدید و ارعاب دشمن متجاوز شده است و همگان باید یکپارچه در برابر آن بایستند و در برابر ستمگران و متجاوزان به حقوق بشر سکوت نکنند چنان که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرماید: «همواره خصم ظالم و یار و یاور مظلوم باشید».

مردم مؤمن با اعتقاد به این روایت از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که: «هر کس فریاد دادخواهی هر مظلومی (اعم از مسلمان یا غیر مسلمان) را بشنود که مسلمین را به یاری می‌طلبد، اما به کمک او نشتابد مسلمان نیست. خروش و جوشش غیرت مردم آزاده و متحد را برانگیخته تا در این مسیر متحد و همدل گام بردارند و یک صدا فریاد آزادی‌خواهی سر دهند.

قدس قبله نخستین مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و موطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار از سال ۱۹۴۸ آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

از همان اولین سال‌های اشغال قدس شریف، مردم مسلمان فلسطین به مقاومت پرداختند و صدای اعتراض مسلمانان و انسان‌های آزاده و بیدار دل جهان به پا خاست.

حمایت از مظلوم از توصیه‌های مؤکد دین اسلام است

ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزاد سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.

راهپیمایی روز قدس پیام رسای مسلمانان در حمایت از مردم فلسطین

پس از پیروزی انقلاب، در ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در ماه مبارک رمضان، امام خمینی (س) در اولین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار، به عنوان «روز قدس» تعیین و پیامی به همین مناسبت صادر کرد.

امام در این پیام چنین فرمودند: «من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.»

رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مد ظله العالی بارها بر مسئله فلسطین تاکید داشته و مسأله‌ی فلسطین و مبارزه برای آزادسازی آن از شرِ رژیم غاصب صهیونیستی یکی از موضوعات کلیدی و پرتکرار در بیانات رهبر انقلاب اسلامی و از مهم‌ترین دستورکارهای انقلاب و نظام اسلامی است و فرمودند: مسئله‌ی فلسطین، مسئله‌ی اوّل دنیای اسلام است.

کرمانشاهیان غیور نیز انجام این رسالت مهم دادخواهی را سرلوحه خویش قرار داده و با سربازان مقاومت و مبارزان فلسطینی هم صدا شده و آزادی بیت المقدس و مسجدالاقصی را از چنگال مستکبرین خواستار شدند.

روزه‌داران حامی مستضعفین در شهرها و روستاهای کرمانشاه در راهپیمایی عظیم روز قدس شرکت کردند تا بگویند ما پشتیبان ملت‌های مظلوم هستیم و قدس وطن فلسطینیان باید آزاد شود.

امروز ماهیت اهریمنی رژیم صهیونیستی برای جهانیان آشکار شده است

آیت الله مصطفی علما در گفتگو با خبرنگار مهر برای حضور پر رنگ و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: روز قدس از یادگارهای امام خمینی (ره) و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه امروز روز قدس برای همه دنیا جا افتاده است، افزود: امام راحل (ره) از اواخر سال ۱۳۴۱ زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی تازه تشکیل شده بود، خطر آن را گوشزد کرد.

راهپیمایی روز قدس پیام رسای مسلمانان در حمایت از مردم فلسطین

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: از همان ابتدا امام خمینی (ره) دوش به دوش حرکت و نهضت انقلاب اسلامی در صدد معرفی چهره خبیث و کودک کش اسرائیل به همگان بود و این امر جز کرامات امام راحل (ره) است که رژیم صهیونیستی را به خوبی شناخته بود.

علما با بیان اینکه امام خمینی (ره) از همان اوایل تشکیل اسرائیل آن را هجو کرد و به همه مسلمین اعلام کردند که اگر هر فرد یک سطل آب بر اسرائیل بریزد آن را سیل می‌برد، گفت: هرچه زمان می‌گذرد جهانیان به حقیقت وجودی رژیم غاصب صهیونیستی پی می‌برند.

علما با بیان اینکه روز قدس متعلق به همه مسلمانان جهان است، تاکید کرد: این روز، روز مخالفت با ظلم و حمایت از مظلوم است و همه ما وظیفه داریم که روز قدس را بزرگ بشماریم.

حمایت از قدس تا آزادی ملت فلسطین از دست رژیم اشغالگر قدس ادامه دارد

امیر رضا احمدی نوجوان کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به همراه سایر اعضای خانواده ام برای شرکت در راهپیمایی روز قدس حاضر شده‌ام تا مظلومیت مردم فلسطین را فریاد بزنیم.

راهپیمایی روز قدس پیام رسای مسلمانان در حمایت از مردم فلسطین

وی افزود: در قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) تاکید بسیاری بر حمایت از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم شده است.

نوجوان کرمانشاه ادامه داد: اسرائیل همواره برای ایجاد ناآرامی در ایران تلاش می‌کند اما این روزها که اخبار را نگاه می‌کنیم حکومت خود آنها در حال افول است زیرا آنها باطل هستند.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و در دیدار اخیر خود نیز گفتند اسرائیل برای سقوط خود عجله دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1148580

مهمترین اخبار ایران و جهان: