نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 20:12

امدادرسانی به ۳۷۲ حادثه ترافیکی در اردبیل

اردبیل- رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون اورژانس ۱۱۵ به ۳۷۲ حادثه‌دیده ترافیکی در استان اردبیل خدمات‌رسانی کرده است.

سعید مهری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اوایل اسفندماه شروع شده و اورژانس نیز از ۲۴ اسفندماه ارائه خدمات خود را در قالب این طرح آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: تا ۱۵ فروردین ماه اجرای این طرح را شاهد خواهیم بود که در قالب ۶۵ پایگاه و ایستگاه تلاش ما بر این است تا به حادثه‌دیدگان حوادث جاده‌ای خدمت‌رسانی کنیم.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: در این مدت بیش از پنج هزار و ۶۰۰ تماس تلفنی را با مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شاهد بودیم که ۳۷۲ مورد تماس در ارتباط با حوادث ترافیکی بوده است.

مهری افزود: پنج نفر از حادثه‌دیدگان در مسیر انتقال و یا محل حادثه فوت کرده و مابقی با انتقال به بیمارستان مورد مداوا قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنان انتظار ما از رانندگان در مسافرت‌های نوروزی انجام سفر با استراحت کامل، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه است تا شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای باشیم.

مهری از آمادگی ۱۸ بیمارستان، ۳۲ مرکز جامع سلامت و سایر مجموعه‌های بهداشتی، درمانی در ارائه خدمات به مسافران خبر داد و اضافه کرد: به صورت ۲۴ ساعته خدمت‌رسانی نیروهای اورژانس را به حادثه‌دیدگان شاهد هستیم و در این مدت ۳۷ هزار نفر به اورژانس بیمارستانی مراجعه کرده و ۶ هزار نفر از این تعداد بستری شدند.

وی از انجام اعمال جراحی برای ۶۸۰ نفر بیماران بستری خبر داد و بیان کرد: همچنان تاکید ما بر رعایت اصول بهداشتی، زدن ماسک و فاصله اجتماعی است تا جلوی بیماری‌های احتمالی در این ایام گرفته شود.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان اردبیل ادامه داد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تلاششان در قالب این طرح بر این است تا تأمین سلامت مردم به شکل ارزشمند انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111336

مهمترین اخبار ایران و جهان: