نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 16:21

کنگره شهدای مرکزی یک جریان عظیم فرهنگی و مردمی است

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی است که در موضوعات مختلف فعالانه عمل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن کریمی بعد از ظهر یکشنبه در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار داشت: کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان عظیم فرهنگی و مردمی شکل داد و به برکت این جریان افراد زیادی به میدان آورد و در طول ۸ سال گذشته آحاد و اقشار مختلف مردم و مسئولین در این جریان نقش آفرینی کردند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: به برکت نام حضرت امام (ره) در کنگره شهدای استان این جریان فرهنگی ملی شد و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از مردم استان مرکزی ادامه با قوت این جریان است.

وی با بیان اینکه مسئله ایثار، جهاد و شهادت همواره در کشور وحدت آفرین بوده و امروز رمز موفقیت ملت در حفظ وحدت و انسجام است، گفت: آن چیزی که می‌تواند وحدت را تقویت کند فرهنگ ایثار و شهادت است که باید در همه بخش‌های کشور نهادینه و جاری شود.

سردار کریمی مهمترین شاخصه فعالیت‌های کنگره را ماندگاری فعالیت‌ها دانست و افزود: ماندگاری و اثربخشی در فعالیت‌های گام دوم کنگره ادامه پیدا می‌کند و همچنین جوان گرایی نیز مورد توجه است و اعتقاد داریم باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به خوبی استفاده کرد و ابتکار و نوآوری در فعالیت‌ها باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

وی تأکید کرد: ساختار و سازمان ستاد کنگره شهدای استان مرکزی موفق ترین و کارآمد ترین تشکیلات در حوزه ایثار و شهادت است و امروز ظرفیتی برای انجام کارهای بزرگ است و به برکت این ستاد بزرگترین فعالیت‌ها از جمله جریان کنگره شهدا و اجلاسیه های تخصصی با موفقیت برگزار شد و امروز این جریان به عنوان یک الگو در سایر استان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کنگره شهدای مرکزی یک جریان عظیم فرهنگی و مردمی است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رویکردهای ستاد کنگره شهدای استان در سال جاری فعالانه عمل کردن در مناسبت‌های مذهبی، دفاع مقدس و آئین‌های ملی است، گفت: در این راستا برنامه ریزی دقیق انجام شده و استفاده از همه ظرفیت‌ها خصوصاً بخش‌های مردمی و فعالان دلسوز در حوزه دفاع مقدس مورد توجه باشد.

وی با تأکید بر اینکه در برابر تهاجمات دشمنان در جنگ شناختی باید فعالانه عمل کرد، افزود: ستاد کنگره شهدای استان مرکزی در همه کمیته‌ها و بخش‌ها و خصوصاً قرارگاه تخصصی جهاد تبیین باید در این خصوص پیشگام باشد و البته در سال‌های گذشته هم در حوزه‌های تولید محتوا و هم در حوزه رسانه و فضای مجازی اقدامات خوبی انجام شده که باید استمرار داشته باشد.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: کنگره شهدای استان مرکزی یک جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس و مسائل فرهنگی است و با رویکردهای مختلف در سال‌جاری فعالانه عمل خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153480

مهمترین اخبار ایران و جهان: